{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Nysynet ?? Bremser der ruller {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg købt en nysynet bil hos en forhandler.
Den blev synet igår, men når jeg bremser stille og roligt men kører i høj fart så mærker jeg en rullende besværgelse.
Normalt vil jeg side at skiverne er skæve, men burde syns manden ikke have fanget den?
Bremseevnen er fin nok.

Bmw F11 520D

Kommentarer på:  Nysynet ?? Bremser der ruller
  • #1   6. feb Det er synsmanden ligeglad med, så længe at den bremser som den skal.

• #2   6. feb Pis !!

• #3   6. feb Men BMW F11. Døjer rigtig meget med skæve bremser

• #4   6. feb Er det fordi man skal købe andet mærke bremser som kan tåle og holder kvaliteten ?

• #5   6. feb Kan det tænkes at bremserne har lidt rust på skiverne, evt. de bagerste.

• anders o
    anders o Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 67
    #6   6. feb vidst kun original der dur på bmw

• #7   6. feb Umidlbart nej. Har kørt omkring 100km siden jeg købte den og mener at rusten vil blive bremser væk efter få km

• #8   6. feb Andres - det er et gæt ? Men hvis de døjer med dem så omhandler det vel originale

• T- x
    T- x Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Svar: 5
    #9   6. feb ikke rigtigt de må ikke være for skæve

• #10   6. feb #1

Selvføldig er syns manden ikke lige glad med det, det heller ujævnbremsning og er skæve skiver.

• #11   6. feb nu siger du at du kan mærke det i en Højer fart når du bremser let. Så det jo logik at synsmanden ikke har opdaget det. Da det jo er med rigtig lavt fart når bremser bliver testet på deres bremse stand. plus når de er ude og prøvekøre bilen er det jo sjælden de køre mere end hvad alm by hastighed er. Men har du købt bilen ved en forhandler så er det da bare og få dem til at udskiftet de bremseskiver eller dreje dem af hvad nu de vælger. Da de ikke skal være skæve hverken meget eller lidt skæve. Så tilbage til hvor du har købt den og få det lavet.Så kan ikke se syns manden har gjort noget forkert.

• #12   6. feb Tænker du kan reklamere over det ved forhandleren,,,
    Men så længe den blokerer med en forskel under 30% så er synsmanden ligeglad, og bilen er lovlig...ikke lækker, men lovlig..sådan er der sååå mange ting der kan synes. Nysynet er INGEN garanti for en god bil

• #13   6. feb Bilen er købt engro så jeg kan ikke gå til forhandleren. Men forhandleren har nysynet den.

• #14   6. feb Der må ikke være for stor udsving på skiverne. Om den så kan bremse under de 20% i forskel.

Men om den holder sig indenfor norm. Skal jeg ikke kunne sige, uden at have set den på bremsefelt.

• #15   6. feb Uoriginale skiver på BMW er kendt for let at blive skæve - her selv oplevet det på en e61.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 150
    #16   6. feb Bremskraft må svinge med +/-15 og skævbremsning med 30 %. Jeg kassere måske 5-10 biler på skæve skiver om året. Men ved godt at hvis bilen bremses ved højere fart vil det være mange der hvor skævheder kan mærkes en ofte er det rust der får bremser til at ruske hvis bilen har holdt stille i længere tid.

• #17   6. feb Kan godt ske den er nysynet, ja, men igen det betyder kun den er lovlig.. Man kan mærke 5% skævhed ved nedbremsning. Så lev med det.

• #18   6. feb Kan ikke leve med st bilen ryster ved nedbremsning på hastighed 120km/t.
    Personligt syntes jeg at synsmanden burde kunne teste bremser ved en støtter fart også da dette på længere sigt kan skade andre dele i styretøjet. Tak for svar.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 32 Svar: 2.489
    #19   6. feb 17 man kan ikke mærke 5 % skævhed
    men det er ikke det der er problemet
    og vil mene at hvis man køber et kval mærke som Brembo virker det om det skal
    køb dem gennem et værksted der bruger ftz de yder 3 års garanti

• #20   6. feb Jeg er også overbevist om at et godt mærke som Brent, zimmerman, valeo osv har ordenligt bremseskiver. Jeg har svært ved st forstå at det KUN er originale der duer. Argh

• #21   7. feb Rene.#19. Uenig, men sådan er vi så forskellige. Jeg kan godt mærke det når mine biler bremser skævt..

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 32 Svar: 2.489
    #22   8. feb vi er forskellige heldigvis ellers ville det dælme være kedeligt
    nu kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om dine oplevelser med din bil men jeg har lavet mange som i rigtig mange bremser og min erfaring er at der skal mere til

• #23   8. feb Har været mekaniker i 22 år.

• #24   8. feb Og min far er stærkere end din far smiley

• #25   8. feb Måske og lugte til ??

• #26   8. feb #18 "Personligt syntes jeg at synsmanden burde kunne teste bremser ved en støtter fart også da dette på længere sigt kan skade andre dele i styretøjet."

Det er du også velkommen til at syntes, men at den ryster ved nedbremsning gør den ikke nødvendigvis ulovlig. Hvad skal den så kasseres på? At være lovlig?

Personligt mener jeg, at du bør tage ansvar selv, og acceptere at du har sparet penge ved at købe en engrosbil. Du kunne jo selv finde muldvarpen frem, og købe et sæt bremseskiver og klodser, og lade den stakkels synsmand passe hans arbejde

• #27   8. feb nu når du har købt den sådan. Så der da kun at få udskiftet de skiver eller vis de er over mål. Så få drejet dem af selv om jeg nu heller ville udskiftet Skiveren en at dreje. da jeg før har haft skæve skiver som blev hurtig skæve igen efter de var drejet af. da de bremse skiver ikke var hærdet nok. Og det kan nu heller ikke kostet meget for at udskiftet dem. husk nu at tjekke et dine nav også er lige da fejlen også kan lægge der. Det ikke altid bremseskiven der gør de ryster, selv om det er der hvor fejlen 9 ud af 10 er. Og jeg kan stadig ikke se at syns manden har kunne se den ryster. når kun det er ved højder fart som de sjælden køre i de biler. Og det med de tester dem i bremse standen ved rigtig lavt hastighed. Så han har da umuligt kunne se de var skæve. Og ang mærke på skiver kender da flere der har de bmwer der køre med divs mærke bremseskiver som ikke er original. og de har ikke problem med de ryster så de behøver ikke være originale for at de holder og ikke bliver skæve.bare de er lavet i godt jern og er hærdet som de skal,plus når du får dem udskiftet så prøv at lade være med at køre dem ekstrem varme de første 1000 km. hvor man bremse normal og ikke misbruger dem. Så giver det en str chance for at de bliver hærdet mere til.uden de bliver skæve igen med det samme.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 150
    #28   9. feb 18# hvilket hastighed tænker du ved 80 km i timen skal du så betale ekstra ved syn da bilen skal prøves på ikke trafikeret vej med den den hastighed eller 130 km/t så skal alle biler en tur på motorvejen. Hvad vil du så mene skulle prisen så være for syn? 1000-1500 kr og hvor tit skal biler så synes? Skiver ruster hurtigt ved stilstand hvor efter nogle begynder at ryste. 3 mdr udenfor ved en forhandler og skiver begynder at få gravrust.

Kommentér på:
Nysynet ?? Bremser der ruller