{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 1.4 tsi 160hk stempel pris.
  • #1   12. feb 2019 Spørger du om det er hvad de koster?

    Det er jeg sikker på du kan få billigere hos en eftermarkeds producent.


  • nicklas n
    nicklas n Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 118
    #2   12. feb 2019 Ja VW priser er helt væk find et andet værksted

  • #3   12. feb 2019 Altså motoren skal splittes ad og ud af vognen samt der ska skiftes en del ting og der er også en del timer i det.. men Tag da kontakt til dit lokale værksted feks automester og hør dem..

  • #4   12. feb 2019 Ja tænker om 40-50.000 lyder rimeligt. Men må prøve at kontakte andre

  • #5   12. feb 2019 Du må give dem et ring.. timepris er jo forskellig... og meld tilbage..

  • #6   12. feb 2019 som andre skriver du kan jo prøve at få en pris fra andre værksteder. Men syns det lyder lidt sjovt de vil skiftet alle 4 stempler. vis det kun er 1 der er hul i og resten er total fejlfri. Så burde det være nok at udskiftet det stempel ud og vis cylinder er helt i orden.men vag har nok en standart regl med at udskiftet alle ved dem. for at evt give den garanti på det.og Så det vel bare toppen der skal af og bund plus alt skal renset. Så alt skidt er uden af motoren igen. da der nemt kan være komme lidt aluminium med rundt fra stemplet af. Plus alle lejer skal tjekkes/måles ud.og toppen skal nok planes vis ikke den er fejlfri og lige. så ja det vil hurtig løbe op i en hel del penge. især vis de finder fejl på anden.evt pga af de aluminium rester der kan være kommen med olie rundt i motoren.også selv om oliefilter tager de fleste partikler.
    https://www.rexbo.dk/autodele/stempel/vw-golf-v-variant-1k5/27539-1-4-tsi


    profilbillede
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #7   12. feb 2019 Det lyder helt rigtigt. Når man køber en bil med en af de dårligste motorer på markedet, så vidste man jo godt at den regning ville komme. Det sker for 90 procent af dem, absolut en skod motor. Og regningen kan blive endnu større når først man ser hvad der er sket af skader indvendigt, worst case kan den slet ikke renoveres og der skal en ny motor til.

  • #8   12. feb 2019 En nyere brugt motor på ebay ligger til ca 3000 € med forsendelse. Det er ca kr. 22.500,-
    Jeg ved ikke hvad et værksted skal have i arbejdsløn for udskiftningen, men kr.20.000,- nok ikke urealistisk.
    Holder du det op imod det tilbud du har fået på 40-50.000,- tror jeg at jeg ville lægge opgaven på autobutler, både med og uden motorskifte, så kan du derefter danne dig et bedre billede af om det er et godt tilbud eller ej.

    Uanset hvad så få tilbudet på skrift, før du siger ja tak.


  • #10   12. feb 2019 Thomas. Jeg betalte 18.000 for skift af kæde også ved VW. Da bilen er import fra tyskland var der ikke kulance på

  • #12   12. feb 2019 Ja, det lyder meget rigtigt. De vil skifte alle stempler, da de godt ved det er en svaghed på den motor. De skifter sikkert også kædekit til det forbedret orginale sæt. Samt der er for en mindre formue i nye pakninger og bolte som skal skiftes. Du kan sikkert godt finde et sted som kan lave det lidt billigere og kun skifte 1 stempel og de genbruger bolte, pakninger og ikke skifter kæde, men det kan sjælden betale sig i længden.

  • #14   13. feb 2019 Fordi de kan revne. Det er ikke noget der sker tit, men når den er åben ville det være et dumt sted at spare. Men nu ved jeg ikke om de har åbenet motoren endnu og om andet har taget skade. Hvis han har fuld service bog hos vw kan da høre dem om der er noget kulance eller særkulance.

  • #15   15. feb 2019 De har taget bundkar og topstykke af. Der er hul direkte igennem stemplet. Da man lyste ned oppefra gik lyskeglen direkte igennem stemplet.
    Bilen er import og VW giver intet kulance på den. Så må æde de 50.000kr.

    Et lille andet spørgsmål. VW siger de vil sætte 3-4 dage af. Fik et tilbud fra en anden ikke autoriseret VW der kun satte 1 1/2 dag af. Syntes det lyder mystisk at kunne gøre det på så kort tid eller?


  • #16   15. feb 2019 Jeg tror heller ikke de kan gøre det på 1,5dag. Der er en del arbejde i det. Det er normalt nemmest og tage motoren ud. Har du forhørt dem om en pris på en orginal ombytter motor?

  • #17   16. feb 2019 Fik en pris fra et andet værksted med ny motor i til 35.000. VW vil ikke sætte en anden brugt motor i da de ikke kan stå inde for motoren. De ved kun hvad den har kørt om hvor den kommer fra. Problemet er vis jeg vælger en brugt motor og stemplerne ikke er "opgraderet" så ender jef jo bare med samme problem uheldigvis?

  • #18   16. feb 2019 Ja, mange af ophuggerne vil heller ikke sælge dem.

  • #19   17. feb 2019 Jeg ville heller ikke sætte en brugt motor i, da den motor sikkert er behæftet med samme fejl som den der hidtil har ligget i bilen, og så er det måske kun et spørgsmål om tid før stemplerne i den nye brugte flækker eller hvad de nu gør.
    Ville også satse på nye stempler i den eksisterende motor, og så ville jeg gerne vide hvorfor der er brændt hul. For at et stempel flækker, og at det brænder hul kommer sjældent af samme årsag. Er det en dårlig indsprøjtningsdyse? Ville være ærgeligt at samle bilen med nye stempler, uden årsagen til at det første stempel flækkede er løst.
    Og så ville jeg bede om et udspecificeret tilbud fra VW, og få en pris fra et uautoriseret værksted, og gøre det klart for dem, at det skal laves PRÆCIS det samme som VW foreskriver, med PRÆCIS de samme dele udskiftet, inkl bolte, pakninger mv


  • #20   4. mar 2019 Har fået renoveret motoren nu, men de har skrevet nederst på fakturaen at der ikke ydes gsranti da der sidder tundele på(monteret af tidl ejer åbenbart) de siger det er en slags alu afstands ring nede på kompressoren, nogen der har hørt om sådan en tun del før?

  • #22   4. mar 2019 hvorfor tog de så ikke den (tun del) af. det hade jeg da fået gjort så der var garanti på det. for vis der er noget der evt ikke er bleven lavet godt nok. og så den ryger i luften om få km. Så hænger du vel på regningen igen.

  • #24   4. mar 2019 Fakturaen lød på 93.800 da der også kom ny motorblok i da stemplet havde ødelagt cylindervæggen også. Spurgte også hvorfor den ikke var taget af, men de vidste ikke hvor meget tun der var på og om den var chippet osv. Den er ikke chippet dog. Kan tydeligt mærke den har de 160 normale HK

  • #25   4. mar 2019 Må lige skrive til FDM om der er noget jeg kan gøre, for anede intet om den såkaldte tun del der sidder på, og fik intet afvide om det før jeg stod ved VW og de gennemgik fakturaen alså samlet motor

  • #26   4. mar 2019 Det godt nok en heftig pris.. Syns du sagde de hade givet en pris på 50.000 kr. som nu også er en hel del penge.

  • #27   4. mar 2019 Ja det var uden en ny blok. Står på fakturaen at blokken koster 44.000kr.

  • #28   4. mar 2019 Min bekymring går dog på om den "afstandsring" ved kompressoren kan have noget at have sagt med de stempler. Og så syntes jeg det er for nemt at frasige sig garanti uden at informere mig om der er tuningsdele på bilen

  • #29   4. mar 2019 mener heller ikke de kan frasige sig den garanti. da de burde have taget den ring af eller så skulle de have sagt det inden de (samlet)Den nye motor igen,at de lavet arbejdet uden garanti vis den ring tuning ting skal blive der. Så du hade muligheden for at sige den bare skulle tages af.

  • #30   4. mar 2019 Må se hvad FDM skriver, jeg syntes ihvertfald det.dårlig service til en reperation til små 100k

  • #32   4. mar 2019 Det er en import fra tyskland, født R-line, med dsg, lædersæder, xenon lygter osv. Mener en ny i dk uden alt udstyret koster 350k? Ikke 100% sikker

  • #33   4. mar 2019 Fik et tilbud fra et export firma der ville købe bilen uden motor for ca. 80.000

  • #35   4. mar 2019 2010/11

  • #37   4. mar 2019 Link smiley

  • #42   4. mar 2019 Den første til 120.000 mangler DSG, den har heller ikke læder sæder med lændestøtte men bare de normale highline, ingen xenon lygter, gammel radio, hvor min har stort infotaintment med navi, osv. Plus en nyrenoveret motor nu ?? men sælger heller ikke min bil så det okay hehe

  • #44   4. mar 2019 Det lyder godt nok mærkelig. Men få dem til og fjern det de ikke mener er orginalt. De kan give den en opdatering så er det helt sikkert der ikke er anden software i.

  • #45   4. mar 2019 Må ringe til dem imorgen. Syntes det er underligt at et stort VW værksted yder sådan en service

  • #46   4. mar 2019 Ja, er selv på et vw værksted og det lyder helt forkert. Dem jeg har lavet har altid fået en software opdatering, så man er sikker på det et det nyeste og den ikke er chippet. Hvis man finder noget som er lavet om vil man normalt ringe til kunden og finde en løsning.

  • #47   4. mar 2019 Det var også sådan jeg regnede med det foregik, men åbenbart ikke

  • #49   4. mar 2019 Ja, men tag en snak med dem stille og roligt om i ikke kan finde en løsning. Hvis de så ikke er til og stikke i så ville jeg kontakte importøren og forklare forløbet.

  • #51   4. mar 2019 S j i den virkelige verden snakker man med folk.. på internettet bitcher man og puster sig op... tag en snak med dem... det kunne jo være de godt kan se tingene fra din side..

  • #52   4. mar 2019 Det kan sagtens laves om. Det kan nemt være en værkfører der har synes det var måden og gøre det på. Så kan man evt få en snak med en værkstedschef eller direktøren og finde en løsning. Det plejer nu altid og kunne lade sig gøre og finde en fornuftig løsning.

  • #53   4. mar 2019 Men forstår ikke de ikke bare har bygget den orginal. Det er jo ikke værkstedet der skal betale, hvis der sker noget med motoren. Det er fabrikken, som kommer til og dække arbejdsløn og motor, hvis der skulle ske noget.

  • #54   4. mar 2019 Lyder nu også mærkeligt med en “ring”.... kunne selvf være ny toppakning..eller ændret remhjul på kompressor ...forstår bestemt heller ik hvorfor de ik lige har taget fat i dig...

  • #55   4. mar 2019 Chris VW sagde det lignede en afstandsring

  • #56   5. mar 2019 Tak for din mail.

    Dette er VW tilbage svae.

    Jeg har talt med Bjarke som har stået for reparationen af din bil.

    Denne ændring af motoren ved vi ikke om kan forsage skader på din motor i det lange løb, da det er en eftermonteret uoriginal reserve del.

    Er den/de eftermonteret dele eller har motorstyreenheden været omkodet/åbnet og årsag til skade på motor er der ingen garanti som dække omkostninger.

    Denne ændring på bilen kan vi ikke se før bilen er komplet adskilt og nye dele bliver monteret og bilen samlet.



    Det bedste er, at du besøger dem der har tuning af eller har kendskab til tuning, for at hører hvad der er gjort ved bilen.

    Disse ændringer har vi nemlig ikke kendskab til.



    Det eneste vi kan se på nuværende er at.



    Den ring bør erstattes af en original og KN-filter skiftes ud med original.



    Den kan umiddelbart godt afmonteres, men kan ikke garantere hvordan den kører efterfølgende. Det kan forsøges ,for at være bedre stillet imod slid på din motor. Du vil selv stå for udgifter til dette. Vil det dog give dårligere motorgang efter afmontering kan det kræve yderligere reparation og kontrol arbejde, som også er for egen regning.



    Ud fra vores køretur i bilen kørte den som den skal og derfor kræver det måske ikke yderligere, vi er dog nødsaget til at oplyse dig om ændringerne på bilen og fortælle dig hvordan du er stillet.


  • #57   5. mar 2019 Virker noget useriøst. Selvfølgelig skal den laves tilbage til standart og det burde de uden problemer kunne finde ud af. Jeg ville skrive en mail til importøren om din oplevelse og bla. Skrive du har valgt et autoriseret vw værksted for netop ikke og stå i denne situation.

  • #58   5. mar 2019 Altså om den så var chippet .. så kunne de bare opdatere SW så var den standard ... og fjerne den “ring”..

  • #60   5. mar 2019 Hvad er det for noget sludder at side og lukke ud.

  • #61   6. mar 2019 OPDATERING.

    Jeg havde fat i semler/importøren af VW. De må have haft fat i VW forhandleren, for deres værkstedchef ringet til mig idag, og sagde at der selvfølgelig er 2 års garanti på reparationen, og indrømmet det var en fejl fea deres side at de ikke kontaktet mig om den tun del og tilbudt at gøre bilen original.
    Han indrømmet også at det var en fejl at der i bunden af min faktura står "ingen garanti da der er eftermonteret tun dele" og jeg får sendt en ny fakture hvor denne del er slettet.

    Han vil også hive fat i teknikeren i morgen og finde ud af hvor denne tun del sidder, og sende mig et billed så jeg kan få den fjernet


  • #63   6. mar 2019 Det var godt i fandt en løsning. Det var også et skråplan den værkfører havde gang i og ikke normal procedure.

  • #64   6. mar 2019 Hej .. det var super.. dejligt at høre...
    S J...tænker ik at dit indlæg behøver videre kommentarer ..


  • #66   6. mar 2019 Som jeg skrev kommentarer er unødvendige .

Kommentér på:
Golf 1.4 tsi 160hk stempel pris.

Annonce