{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.632 visninger | Oprettet:

Kan min svejser bruges til karosseriplade? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har næsten lige købt en MIG svejser, en Migatronic 250 A af den gamle type, hvor strømstyrken justeres i 10 trin på en drejeknap.
Kan jeg regne med at den kan justeres langt nok ned til at bruges til f. eks rust rep på bil?

Lige pt. synes jeg at svejseren er bedre til at lave huller end svejsninger i tyndt gods. Lige nu er der 1 mm tråd i svejseren og det er vel for kraftigt til det formål?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan min svejser bruges til karosseriplade?
  • #1   23. feb 2019 du skal bare ned i strøm.
    også juster så tråden passe.

    så burde den sagtens kunne svejse i karosseri plade.

    men der kommer and på hvor god du er.
    og den 1mm tråd gør det ikke letter.

    men er muligt. hvis man kan svejse


  • #2   23. feb 2019 Jeg bruger 0.8 tråd i min svejser. men 1mm kan også sagtens bruges det handler bare om at justere den nok ned i styrke. og så det samme med tråden så det passer sammen. nu når du svejser i alm 0.7 til 1mm plade. så punk svejs i det. så det nemmer at styre når man ikke er van til at svejse så meget. så har du bedre styr på det.og du brænder ikke igennem som ved at fuld svejse det. og det bare og lave de punk svejsninger lige efter hinanden. så ligner det en fuld svejsning. men er det en skærm kant eller ligne. så pas på det ikke slår sig for meget. evt punk svejs et stykke fra hinanden. så varmen ikke bliver så høj. og så bare gå frem og tilbage mellem dem.

  • #3   23. feb 2019 Planen var at skifte 0,6 mm tråd til den, hvis ellers svejseren kunne bruges til bil(lyder det til den kan)
    Med 1 mm tråd har jeg været ved at lave et projekt i 40x20x2 profilrør og selv med varmen på nederste indstilling er fuld svejsning meget tæt på at lave hul.
    For 6-7 år siden lavede jeg lidt projekter med MIG svejsning og det blev ok dengang, men man bliver jo rusten til det smiley og det var mest lidt kraftigere godstykkelser dengang.


  • #4   23. feb 2019 Den kan sagtens bruges - og 0,8mm er den gode mellemvej.

    Men ligemeget hvilken svejser du har, er den værdiløs hvis du ikke kan finde ud af at indstille den. smiley


  • #5   23. feb 2019 Hvis du med en 1mm tråd er ved at smelte hul i 2mm plade ved laveste setting vil du

    a) aldrig kunne svejse i karosseriplade
    b) ikke få noget ud af at skifte til 0,6 eller 0,8mm tråd da effekten er al for høj til disse jævnfør dit 2mm rørprofil eksperiment.

    My 2 cents

    PS: Når jeg svejser tyndplade med min 0,6mm tråd smider den omkring 20 Ampere tror jeg nok.


  • #6   23. feb 2019 Tror du svejser helt forkert.
    Jeg har brugt sådan en svejser i mange år til biler og alt andet.


  • #7   23. feb 2019 Bruger selv en 250xe. Ingen problemer med 0.8 tråd. Selv Fiat kan den svejse i.

  • #8   24. feb 2019 Måske du har for lav hastighed på trådfremføring, så har du for lidt tråd til at køle/fylde Smeltebadet, men du burde sagtens bruge den til både tykkere gods og karosseri.

  • #9   24. feb 2019 Tak for svar.
    Det er vist kun et spørgsmål om øvelse så smiley


Kommentér på:
Kan min svejser bruges til karosseriplade?

Annonce