{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin på diesel
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   16. apr 2019 få den bugseret på værksted.


  • #2   16. apr 2019 ja så skal den hentes og til en mekaniker så den kan tømmes

  • #3   16. apr 2019 hvis ikke den er helt død naturligvis.

  • #4   16. apr 2019 har endnu ikke som mekaniker set en der tog skade af det selvom om det har kørt til de gik ud... men har da hørt om nogle stykker

  • #6   16. apr 2019 har set at de 1.6 hdi og 2.0 hdi gå til af det hvor de har taget pumpen pga af benzin ikke smøre den. Og så sender den jern partikler op i dyser og tilbage i tanken. hvor det så har kostet dyser pumpe og tanken plus rør skulle renset total og nyt diesel filter. men har så også set flere hvor man bare har tømt tanken og rør og nyt diesel filter på. hvor de har kørt normal bagefter så det bliver spændene hvor heldig din svigermor er. håber da hun slipper for ny pumpe og dyser

  • #7   16. apr 2019 Hvis hun var kørt i Fakta var der intet sket???!!

    Sorry smiley


  • #8   16. apr 2019 Vi har tømt hundreder af biler der er påfyldt benzin, har endnu ikke set en der ikke kunne køre bagefter.

    Tøm tanken, skift filter og udluft med ren diesel.


  • #9   17. apr 2019 der hvor jeg stod i lære.
    lå der en OK tank ved siden af.

    og vi fik mange ind, som havde tanket forkert, nogen havde nået og starte bilen andre opdagede fejlen, inden de startede.

    og vi fik da alle til at køre igen.

    men om noget havde taget skade kan man ikke sige før der er kørt noget tid, da pakning kan være ødelagt, så de bliver utæt med tiden.


  • #11   17. apr 2019 #10 det er omvendt

  • #13   17. apr 2019 hvis benzin kommer på diesel er det ikke unormalt at dyser og alt muligt andet skal skiftes.

    en kat skal bare brændes igennem hvis det skulle være aktuelt.


  • #15   17. apr 2019 okay så

  • #17   18. apr 2019 Jeg vil klart foretrække en diesel der er fyldt benzin på, fremfor en benzin der er fyldt diesel på.

    Dieselen skal bare tømmes, så kører den igen.

    Laver man det samme på en benzinbil, så skal man oftest virkeligt kæmpe med at få liv i den igen, og det er ikke unormalt det koster 3-4 sæt tændrør og en katalysator.


  • #18   18. apr 2019 vi havde en kunde, som havde fyldt 55~58 liter benzin på en diesel med 60 liters tank.
    og da vi ikke havde flere dunke til at tømme tanken i,
    tænkte jeg at det pumper vi over i min benzin bil.
    det kørte nogenlunde de første 200 km men der efter havde den svært ved og starte og kørte ikke så godt,
    så der blev toppet op med benzin for og fortynde den diesel/benzin blanding.

    men den kunne køre.

    det gør en diesel ikke med benzin i systemet


Kommentér på:
Benzin på diesel

Annonce