{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.836 visninger | Oprettet:

Farverig F
Farverig F
Tilmeldt:
20. apr 2019
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

råd fra Fiat500 erfarne? {{forumTopicSubject}}

Jeg er tæt på at forelske mig i en Fiat 500 Lounge smiley Kigger på 2, ohh, begge har rødt læderkabine smiley Den ene er med kaleche, (2010), den anden har glassoltag, (2008), nogen der har erfaring med ulemperne ved enten eller? Er den ikke lidt kold om vinterne når der ikke er sædevarme, hvad jeg er vant til med min nuværende PoloTDI United....(please, ingen sjove bemærkninger om at skifte fra 110HK til 69, jeg ved det godt smiley )
Er Fiat 500Lounge-modellen dyr at holde/servicere? Hvordan er modellen til længere sommerture, f.eks. Berlin som jeg besøger hver sommer. Meget gerne generelle råd +/-. Kendte fejl ved denne model, hvad skal jeg specielt være opmærksom på før jeg køber, osv. Rust har jeg "hørt" kan være en udfordring? Pfh. mange tak


Kommentarer på:  råd fra Fiat500 erfarne?
  • #1   20. apr 2019 Ikke en bil jeg ville råde nogen til at købe. Da jeg har set en del problemer med dem og også hørt mange ting om dem. Men det lyder til du har besluttet dig at købe en men held og lykke,her er en link om noget af det du spørger om.
    https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1042293-fiat_500_svage_sider


  • #3   20. apr 2019 Men vis du kigger på sådan en så er den med 1.3 diesel motor nu en ok motor af dem.Det så også den motor der lægger i mange andre mærker.Men de trækker køre nu ok.
    https://www.dba.dk/fiat-500-13-mjt-75-lounge/id-504878927/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
    Men det vel benzin det du kigger på ang de 69 hk?.


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 8 Svar: 22
    #4   20. apr 2019 Har haft en 1.2 i 10 år som har kørt omkring 240k nu. Den har været meget billig at holde kørende. Støddæmpere bag er skiftet og en ny køler. Ellers ikke andet end alm service med olie, bremser, tændrør o.lign.
    Dørhåndtaget er sindsygt svagt og jeg har fået skiftet hængslet 3 gange, men jeg mener ikke det koster mere end en 50er og tager cirka 20 minutter at skifte.


  • #6   20. apr 2019 jeg har en stående du kan købe til 42

    perlemor hvid
    1.2i, 125.000, Rød sports læder, glas soltag. super fin og velholdt. 2008


  • #8   20. apr 2019 Nu den her godt nok ikke med komplet læder kabine kun del læder. og ingen glas tag. Men det er i det mindste en 85 hk og fra 11 af til de penge.
    https://www.dba.dk/fiat-500-09-twinair-85/id-1054022125/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing


  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #9   20. apr 2019 [b]Freeway[/b]: endnu ikke 100% beluttet, derfor jeg spurgte her først.... smiley Tak for link! Ja, egentlig tænker jeg benzin omend jeg er glad for min nuværende diesel, synes bare det er en anden måde at køre bil på, men jeg kommer i fremtiden til at køre flere by- end langture, som jeg ellers har gjort i Poloen, rundt i Europa.... er faktisk frarådet diesel, grundet talen om at de bliver helt forbudt? Selv hvis de har partikel filter??? Og "den med" at diesle motore ikke har godt at for mange koldstart/småture???[
    b] Trolle P.[/b] Fedt info at få også vedr. kalechen... er egentlig logik med udsynet, men sådanne glemmes nemt hvis man når at blive forelsket, jeg vil tage dine råd med i betragtning før jeg handler... Tak for link...
    [b] Morten J[/b]: Fedt! Lyder rimeligt, ja...
    [b]Morten C[/b]: keep it simple: fordi jeg er kvinde - ha ha - De nakkestøtter ér da nuttede smiley
    [b]Nr. 1[/b] privat, uden garanti til den pris? SÅ forelsket er jeg dog ikke smiley ;-) Men tak for buddet, ellers smiley


  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #10   20. apr 2019 Freeway Mange tak for tip. 0,9 motor? Det opvejes så af de lidt flere HK? Kan godt prisen er bedre og iøvrigt til forhandling.... ét af mine "issues" er også at jeg godt vil have/kunne sætte jydetræk på... lovligt med træk på en 0,9ér?

  • #12   20. apr 2019 Vær opmærksom på de ting der er blevet nævnt. Desuden så har den en tendens til at bundkarret ruster, så den drypper nærmest hælder olie ud, og gearkablerne har også en tendens til at springe.

  • Peter  B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 45
    #13   21. apr 2019 Undskyld jer bryder i dit emne: Kan i huske dengang der var nogle der hed Fiat 124-125-127 de kærte og kørte og var faktisk ganske hurtige der kørte en del 125, de blev brugt til mini taxi i Århus.

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #14   21. apr 2019 Trolle P ja, den er hammer flot i rød, også smiley Det var så lige denne her jeg er stadig tæt på at tage ud og prøvekøre i morgen, dog lade pungen blive hjemme for en sikkerhedsskyld, ind til jeg har samlet mere info om alternativer smiley https://www.autofokus.dk/bil/fiat/500c/2146148254

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #15   21. apr 2019 Søren W. Tak for varsel, lige dét have jeg hørt fra anden, med rust i bundkarret, mon også hvis den er undervognsbehandlet? Har bemærket at flere der er til salg ikke er det....

  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #16   21. apr 2019 skal altså lige høre fra jer erfarne: hvad er væsentligt at lægge mest vægt på: motorstr. - HK, eller antal cylindere?

  • #17   21. apr 2019 1,2 motoren er faktisk billig i drift. Ydermere knækker tandremmen, ødelægger man ikke motoren. Der er plads til ventilerne.
    Toppakningen kan gå, men det tager 2-3 timer af skifte den. Ikke noget dyrt værktøj...


  • #18   21. apr 2019 Vi havde en 1.2 lounge i 3 år. Bagstøddæmpere skal skiftes, men de er billige. Det er møg koldt uden sædevarme, men det går nok. Vi havde glastag, det var fint. Solgte kun grundet to barnestole var besværligt.
    Overvejer at købe igen og det skal være 1.2 for det virker og den kører fint og langt km/L.
    Gå lak og undervogn grundigt efter og find den i bedste stand.


  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #19   23. apr 2019 Jens H. Tak for info: er det en tendens at tandremmen knækker?
    500E: havde hørt den med undervogn, men finder jeg en der er undervognsbehandlet, er jeg vel lidt mere sikret?


  • #20   23. apr 2019 Nej. men overholder man ikke udskiftningen - sker der ikke noget med motoren. Alle andre bukker ventilerne..


  • Farverig F
    Farverig F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #21   23. apr 2019 Jens H ok, på den måde, tak smiley

  • #22   23. apr 2019 Nope, de originale støddæmper er lavet billigt, så bare byt til nyt, når de er trætte. Tror det samlet kostede mig 1200kr.

Kommentér på:
råd fra Fiat500 erfarne?

Annonce