{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.651 visninger | Oprettet:

Hvad er der galt? Mangler i den grad trækkraft {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er den nye ejer af en brugt C-MAX. Turbo, tandrem, partikelfilter mm skulle være skiftet kort før købet...
Bilen kørte som en drøm. Skulle flyve fra Hamburg - og den gav fin gas på vej derned på trods af meget vægt (4 personer samt bagage). Da vi skulle hjem igen, var den meget meget træg... Kunne Max køre 80 km/t. Op af bakke helt ned til 10/20 km/t.
Da vi kom hjem og havde læsset af, prøvede jeg at køre igen: ingen problemer - accelererede fint.
Skulle så køre igen dagen efter... Ingen kraft i igen.
Brugte bilens egen "indbyggede tester". Havde måske kørt 6-8 km på dette tidspunkt. Det som sprang mig i øjnene var, at testeren angav motortemp til 120° - mens nålen i bilen skrev ca 90°
Kørte bilen til Ford, der fortæller at deres tester angav at den var gal med turboen? Men kan ikke forstå det, når den var blevet skiftet kort forinden?
Og hænger det sammen med temperaturen for motoren?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er der galt? Mangler i den grad trækkraft
  • #2   25. apr 2019 1,6 TDCi...?

• #4   25. apr 2019 Jeg ville få tjekke det kølervæske temperatur. for vis den siger motoren er 120 grader. Så vil den gå i limp mode. og er motoren kun 90 grader selv om den siger 120 grader. Så det sikkert din temperatur sensor der er tosset . Så udskift den vis det er. hvor gammel er din bil ? nu har du sagt til Ford at turboen er ny og partikelfilter så de ved det. for det kan også være styring af vacum dåsen til turboen der er justeret forkert. har set det en del på de typer plus det Kan være en dårlig vacum magnet motor. Det den der styre vacum dåsen/De variabelt vinger på turboen. ved du om din motor blev renset for sod/bakelit plus olie sien blev renset. da den fik ny turbo ?

• Kim P
    Kim P Online Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #5   25. apr 2019 Sikker på, at den "Engine temp. 120c" ikke er olie temperatur, og ikke kølevæsketemperatur.

• #6   26. apr 2019 Hi hi... Er slet ikke sikker på noget. Men syntes bare, at det ville være underligt hvis det vitterligt er turboen.
    Om den er renset, skal jeg ikke kunne sige... Tidl ejer arbejdede vist på en mekaniker skole - har tilknytning til det via arbejdet eller lign... I hvert fald skulle hun kun betale for reservedelene, og ikke arbejdet, hvorfor det kunne betale sig at sikre at de dyre ting var skiftet og tage det mere for bilen. Det er en c-max titanium fra 08 eller 09? Utrolig velholdt og pæn!.. Og stoler relativt meget på sælgeren.
    Tænkte at engine temp måtte angive - eller burde angive temp på motoren? Den havde en anden temp (billede vedhæftet)?
    Ingen lampe har lyst, hvilket også undrer mig...
    Er langt fra mekaniker... Kører blot utrolig meget smiley

• #7   26. apr 2019

profilbillede
  • #8   26. apr 2019 Nå... Så lidt videoer, og både engine temp og gauge temp er inden for normalen... Håber det blot er en fejljustering, og ikke selve turboen den allerede er gal med.

• #9   26. apr 2019 hvis de bare har skiftet turbo, uden og finde ud af hvorfor den gamle stod af, kan turboen godt være færdig.
    hvis den ikke bliver smurt ordenligt

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #10   26. apr 2019 Fejl på gløderør, min kammerat har lige fået det lavet på hans c-max. De troede det var turboen da den gik i nødprogram, men det var fejl på gløderør selvom den startede fint.

• #11   26. apr 2019 Den gamle turbo var ikke stået af - de skiftende den for at sikre at de dyre ting var fikset inden salget.

• #13   26. apr 2019 Har bare ingen anelse om hvor turboen sidder.... smiley

• #15   1. maj 2019 Tak for svar alle sammen smiley
    Umiddelbart siger mekanikeren at det ikke er turboen. Smed en tester på: ingen fejlkoder overhovedet.
    Tidligere mekaniker havde sat den ene bagbremse forkert på, og byttet rundt på to kabler til luftfilteret (tror jeg det var). Men fortsat dårlig trækkraft og acceleration og ingen fejlkode.

• #17   1. maj 2019 Godt spørgsmål. Kan den godt drille på den måde, uden der kommer fejlkoder frem?

• #19   7. maj 2019 Ikke LLM. Fords tester slår heller ikke ud på noget... Godt nok belastende smiley

Kommentér på:
Hvad er der galt? Mangler i den grad trækkraft

Annonce