{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.371 visninger | Oprettet:

Touran tdi mister ladetryk {{forumTopicSubject}}

Har i dag haft bilen på værksted hos auto vw værksted.
Bilen mister ladetryk når hastigheden er omkring 110km/t, eller ved 85km/t med en pakket trailer.

Værkstedet mente først at det var ladetryksensoren (som nu er skiftet 2 gange) herefter fejl i ledningsnettet. Ingen fejl der. Nu er deres påstand så en stoppet katalysator.
Hvordan hænger det lige sammen?
I følge den ene mekaniker på værkstedet melder den periodisk fejl på ladetryksensor

Bilen har fået udlæst livedata på dyser, fejler intet.
Ny turbo
Ny tandempumpe og brændstof Filter

Er det katalysatoren, eller nogle andre bud?

VW Touran azv 2.0tdi 136


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Touran tdi mister ladetryk
  • #2   7. maj 2019 Nu kender jeg ikke touran så godt, men har en sharan også med diesel turbo og kan se folk tit får skiftet turbo pga. over tryk i turboen og det resulterer til at bilen går i safemode eller lign... Når man stopper motoren så kører turboen igen,,..... Hvis det er der fejlen ligger så er det den forpulede erg ventil der soder bremsen i turboen til så den ikke kan bremse ordentligt og det kan ordnes på forskellige måder...
    Jeg kender og har læst mig til flere at de bare skifter turbo (men jeg vil sku ikke af med 6+ -12.000 kr., så forsøgte mig selv.. Min var mega slem, fik den turbo i 3. gear gik den i nød program promte...

    I mellem de to turbiner (blæse huse sidder der en arm, man kan trække op og ned i, det er faktisk bremsen til turboen.... Jeg gav min bil (LUN) og lidt oppe i omdrejninger først noget erg rens (skal stå med ca 2200 omdr. og ikke for meget af gangen) og slukkede den og lod den stå lidt... Efter ca. 20 min., så startede jeg den op igen og gav den noget sod rens (brugte multi spray og lidt wd 40 på samme måde med 2200 omdr. lod den stå lidt i tomgang og løftede her efter bilen op så jeg kunne komme ned under og få fat i bremse armen (da det hele var kølet af smiley ) trak den frem og tilbage mindst 20 gange, kørte en tur, hvor jeg belastede den som normalt, tog mit obd stik og tjekkede fejl og slettede dem med overtryk... Syns at der gik et par dage så kørte den pludselig lige som den skal igen smiley har 7-9-13 ikke lavet fejlen igen, men så må jeg turen igennem igen... og bliver det ved så må jeg have turboen af og skille den ad og rengøre bremserne i den manuelt smiley

    Mv. Morten


  • #3   8. maj 2019 En ting er at den melder fejl på ladetrykket, men er fejlen, overskredet værdi eller underskredet værdi? For du har også trykslanger-intercooler-vakuumslanger-magnetventil osv osv osv der kan lægge fejlen.

  • #4   10. maj 2019 Det snakkede de intet om på værkstedet

  • #5   10. maj 2019 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg har en mini udlæser, hvor man kan se om den laver overboost men når turbo er ny, burde den jo ikke være sodet til endnu... Men jeg bor i 4262 mellem næstved og slagelse og vil gerne hjælpe dig hvis jeg kan med en måling.. Morten

  • #6   10. maj 2019 Har i dag skiftet katalysator, og den har kørt upåklageligt

Kommentér på:
Touran tdi mister ladetryk

Annonce