{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.360 visninger | Oprettet:

Pete G
Pete G
Tilmeldt:
23. mar 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26

Suzuki Swift vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Vi sidder og er i gang med at fikse en Suzuki swift lll fra 2010, 1.3 diesel. Vi har næsten forsøgt alt, men uden held, derfor skriver jeg herinde.

Problemet er at den røde lampe(startspærrekontrollampen), der symboliserer en bil+lås oppe i højre hjørne vil ikke tænde. Hverken ved tænding eller når bilen startes. Vi er ikke sikre på hvorfor. Vi har endda skiftet hele nøglesættet samt startspærre fra en anden bil, computer osv. Samme fejl.

Det resulterer så i at bilen ikke kan starte. Når lampen ikke tænder, går der jo ikke noget strøm til resten af bilen og derfor kan vi ikke starte den. Vi har gjort alt hvad vi kunne uden held. Så hvorfor tænder lampen ikke og hvad kan løsningen være?

Med venlig hilsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Swift vil ikke starte
  • #1   23. maj 2019 Er pæren sprunget? Hvis den er en del af kredsløbet, så kunne det måske være problemet.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #2   23. maj 2019 kransen omkring tændingslåsen er gået til.
    prøv ay få en tester på den


  • Pete G
    Pete G Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #3   23. maj 2019 Vi har også sat et nyt speedometer - glass i, det fungerede heller ikke.

    Hvilken tester vil du anbefale Daniel til at sætte på?


  • #5   23. maj 2019 Få læst fejl ud

  • Pete G
    Pete G Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #6   23. maj 2019 Jeg siger tak, vi sætter tester på i morgen. smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #7   23. maj 2019 #3
    En hobby tester, der vil en Delphi ds150 (Kina clone) være et godt bud, den kan mere end bare at udlæse fejlkoder på motorstyringen.


  • Pete G
    Pete G Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #8   27. maj 2019 Nu har vi endelig sat tester på. Der er ingen fejl. Problemet er ikke at den ikke starter. Jeg tror problemet er at lampen SLET ikke tænder. Jeg har googlet op og ned, men ingen løsning.

    Hvad kunne det være? Vi har sat 2-3 forskellige "skærme/display" på men uden held. Ingen af dem viser startspærre lampen.


  • #9   27. maj 2019 Prøv at pakke staniol rundt om toppen af start nøglen så skal den tænde lampen for startspærre fordi den så IKKE kan "læse" chippen i nøglen.

  • Pete G
    Pete G Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #10   27. maj 2019 Det tror jeg ikke vil hjælpe da lampen SLET ikke vil tænde. Normalt så skal lampen tænde i 1-2 sek også slukke igen. I hvert fald på den anden Suzuki vi har, så gør den det.

    Der kommer plus strøm til dyserne men ingen minus. Ved ikke hvad man kan gøre der heller? Vi tænker det har noget at gøre med lampen.


  • Pete G
    Pete G Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #12   27. maj 2019 Vi har hentet og skiftet styrebox. Vi hentede en fra autoophug. Så det burde ikke være et problem.

  • #13   27. maj 2019 Fik i startspærrekoder med til den nye motorstyring?

  • #14   17. jun 2019 #Pete, fik i fikset problemet? Da jeg selv har samme problem, med en 1.3 benziner.

  • Pete G
    Pete G Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #15   10. aug 2019 yep. Der sidder en relæ/stik lign under håndbremsen som sad løs, vi monterede den fast og det fungerede fint. Den sidder mellem chauffør og passagersædet.

Kommentér på:
Suzuki Swift vil ikke starte

Annonce