{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Skoda Fabia Mk2 der Ryster og Gynger {{forumTopicSubject}}

Davs forum,

Jeg har længe har en Fabia II nu fra 2010, som der bliver ved med at have det samme problem.
Når bilen accelererer (mest i 4.gear), så ryster bilen abnormt, skifter den til 5. så forsætter rystelserne, men halvt så kraftige under kørsel.
Bilen trækker også til højre, når jeg giver slip på rattet.
Jeg har hørt fra siderne, at det skulle være drivaksel problemer, men sagen er at rystelserne forsætter, selvom man triller og kobler ud.
Selvfølgelig bliver det gradvist værre med forhøjet fart, men det kan forsvinde i korte perioder ned at bakke, eller når bilen har et langt højresving.
Ved 30-40km/t, der "gynger" bilen, som var et af hjulene æggeformede, men det forsætter uanset hvilke hjul der sidder på. Selv med afbalanceret, sporet og udmålt hjul.
Jeg overvejer om problemet kunne lægge i et drivaksel inderled, eller et skævt nav.

Indtil videre har jeg haft tjekket alt hvad der hedder styretøj ved en mekaniker. Fået synet bilen ved FDM, Skiftet skiver og renset Kaliberne, skifter bærerkugler og haft samtlige sæt hjul på bilen, men samme problem fortsætter.

Nogle der har en løsning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Fabia Mk2 der Ryster og Gynger
Kommentér på:
Skoda Fabia Mk2 der Ryster og Gynger

Annonce