{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Bil døre lyder som en blikdåse.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa !

Jeg har en Mazda 6 fra 2016.. min passagerdør lyder som en dåse der bliver smidt på gaden når den smækkes..

Det irretere mig helt vild og giver mig følsen af mazda er noget billigt lort.. (Hov Hov.. det skal i ikke kommentere på)

Er der nogle der ved hva det skyldes og hvor jeg skal justere for at få den lyd væk..???

Mazda var desværre ikke til meget hjælp, jeg følte de syntes jeg var latterlig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil døre lyder som en blikdåse..
  • #1   8. jul 2019 tag dør betrækket af og vindu plade. Og så tjek Hvad der rasler. hade selv en bagdør på min passat hvor der raslet meget når jeg lukket den. Det var så bare et kable der ikke var sat på plads.så skil den af og tjek alt igennem.

  • #2   8. jul 2019 Hej Freeway

    Tak for dit forslag.. men det rasler desværre ikke..
    Det mere sådan en blik lyd, som om døren vibrere for meget.. Boooingggg...

    De andre døre siger jo DONG!

    Jeg har forsøgt at "ryste med døren" der er intet løs inden i den..


  • #3   8. jul 2019 Dørpladen har løsnet sig fra invendige stivere

  • #4   8. jul 2019 Det kunne godt give mening Polobjørn...

    Kan jeg blot afmontere beklædningen og fuge den fast igen... !

    Sidder der noget airbag eller andet jeg kan aktivere i døren ?


  • #5   8. jul 2019 Airbag kun hvis der står "SRS" På beklædningen
    Ellers er der kun brug for "sund fornuft" og nemmest noget rudelim


  • #6   8. jul 2019 Nu er det vel ikke sådan at bilen har fået skiftet døren på et tidspunkt.. skade evt. og så har man ikke monteret nye dæmperplader indvendig på den nye dør... smiley
    Måske.. bare en tanke.. smiley


  • #7   8. jul 2019 Ekstra lyddæmper er velkommen i alle nyere biler. Det er ofte noget der er sparet på fra fabrikkerne

  • #8   8. jul 2019 Klæb sådan en asfalt plade på døren, det dæmper og støjisolerer.
    Altså indvendigt.


  • #9   8. jul 2019 Carsound køre tilbud lige nu på stp gold til 649 for 12 plader. Afmontere du din beklædninger og giver dørskalden et lat. Et lag som dampspærre og så dørsider så har du til alle 4 døre i en kasse og der lyder som en S-klasse bag efter.

    Hvis gjort korrekt få du også et enormt løft af din lydkvalitet og kickbass

    https://youtu.be/oIzkhrkTZwk


  • #10   9. jul 2019 Det som S-propel virker.
    dog vil jeg lige dele min egen erfaring:
    Lidt isolering hist og her hjælper INTET... 1 ark er IKKE nok til 1 dør.
    Jeg har gjort den fejl flere gange i mine biler, men i sidste uge monterede jeg 3 lag:
    1:StP Black Gold Støjdæmpning. ca 1x 100x30cm
    2: StP Splen Lydisolering. ca 100x30cm
    3: StP BiPlast 5mm Lyddæmpning ca 50x30 cm inden i døren og ca 50x30cm strukket ud og lagt på den plade mellem dørbeklædning og hulrummet.

    det gør en ENORM forsel... ENOOOOORM forkel - Selvom jeg sikkert har gjort det underligt.



  • #11   9. jul 2019 #10 et ark på 50x70cm er nok til en dørskal på de fleste biler. Ja det kan blive bedre ved brug af mere men ikke nødvendigt hvis man bare gå efter at tage lyden af blikdåse. Så bruger man 1290kr så har man 24 ark det er nok til at tage hele bilen hvis det er en på størrelse med en 406'er, jeg brugte selv omkring 30-34ark i min gamle stationcar men jeg lod overdrev også lidt

  • #12   9. jul 2019 Kan I fortælle mig om udseendet når det er monteret? Jeg skal have nyt under kølerhjelmen og dèr betyder udseendet noget

  • #13   9. jul 2019 Afhænger af hvordan du laver det.. Lavede mit så det lå bag den orginale måtte. På min Peugeot.

  • #14   9. jul 2019 Jeg måtte kassere den originale måtte, så er på udkig efter noget pænt, evt kun monteret i de fordybninger der er

  • #15   9. jul 2019 STP ser ud som det ser ud. Du kan altid finde en ny måtte at smide oven på. Hvis det skal arbsobere støj skal du ikke bruge vibrations dæmpning det arbsobere ikke lyden den dæmper bare vibrationer. Der ud over skal du bruge noget der er designet til motor rummet for at det holder best.

Kommentér på:
Bil døre lyder som en blikdåse..

Annonce