{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.799 visninger | Oprettet:

VCDS, gasspjæld vil ikke grundjustere {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 2003 Polo 1.4 16V (BBY), som nægter at starte.

Den kørte helt fint, indtil jeg kom til at trykke på en automatisk service-nulstilling i VCDS (original). Den har åbenbart lavet lidt ravage...

Nu siger den:
1 fejl fundet
17989 - Gasspjældsstyreenhed (J338)
P1581 - 35-00 - Grundjustering ikke foretaget

Og når jeg forsøger at udføre grundjustering, så kommer den op med FEJL efter få sekunder (vedhæftet).

Jeg har forsøgt at sætte et helt nyt gasspjæld på, men det giver samme fejl.

Jeg har også tjekket ohm på de 6 ledninger fra ECU til gasspjæld mens jeg rev i ledningerne. Der er ingen løse forbindelser.

Idéer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VCDS, gasspjæld vil ikke grundjustere
  • #2   25. jul 2019 Jeps af med strøm også prøv igen uden nøglen er i der efter tester på og grund justere så

• #3   25. jul 2019 Hm, det synes jeg også jeg har prøvet. Men det kan godt være jeg prøvede at starte motoren først, bare for at se ????

• #4   25. jul 2019 prøv

• #6   27. jul 2019 Har lige prøvet at have den stående natten over med stelforbindelsen pillet af (og lader på batteriet, bare fordi). Så satte jeg stel til batteriet, VCDS-stik i, nøgle i og dreje til tænding (uden startermotor kører), ind i 01-Motor og så grundjustering.
    Stadig fejl...

Jeg har fikset alle de fejl, jeg har kunne finde. EGR-ventilen er ny, gasspjældet er også ret nyt, samt speederpedalen.
    Den kørte vitterligt perfekt, indtil jeg prøvede den automatiske service-nulstilling.

Dog har jeg lige lagt mærke til, at den blinker rødt/grønt på stikket, når jeg klikke mig ind på 01-Motor. Det synes jeg ikke den har gjort før...

• #7   27. jul 2019 prøv da lige at nulstille den igen

• #9   31. jul 2019 Bremselyset virker.

Jeg har også prøvet at trykke på nulstil igen efterfølgende, uden held.

Det, at den blinker rødt/grønt, er det en indikation på noget?

• #12   15. okt 2024 Hej fandt du ud af hvad fejlen var? Har samme problem med min samme årgang og samme motor kode BBY smiley

• #13   16. okt 2024 Jep, det var speederpedalen, der gav dårligt signal 'nogle gange'. Da jeg skiftede den, forsvandt alle problemer relateret til gasspjæld og grundjustering.

Sjov sidebemærkning: før jeg fandt ud af, at det var speederen, fik jeg trykket på den der 'automatisk service-nulstilling' i vcds, som gjorde en helvedes masse ting, og bagefter ville bilen ikke starte. Det brugte jeg mange uger på at fejlsøge.
    Fejlen viste sig slet ikke at være relateret til service-nulstillingen - det var benzinpumpen, der var stået af midt i det hele smiley

Kommentér på:
VCDS, gasspjæld vil ikke grundjustere

Annonce