2.506 visninger
|
Oprettet:
Turbotøven uden turbo ???? alfa 156 {{forumTopicSubject}}
Hvem kan hjælpe mig...
Jeg har en alfa romeo 156 2,0 TS som ved acc tøver med at springe fremad ved fuld pedalvandring men ved 3/4 del på pedalen så vil den fremad igen. Jeg har prøvet det samme problem og det var min katalysator som var faldet sammen men det var på en Peugeot 406.. kan det være det samme hos denne bil ??
Min Alfa når fart på 130 i 4 gear og så tøver den sætter i 5 gear og så kan man øge hastigheden til 190 hvor den igen tøver og dette er ned af bakke griner
det er som om der mangler HK i denne bil også.
Hjælp...
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 156
Arvid
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 341
mvh buller
apr 2003
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 17 Emner: 187 Svar: 1.634
Vi rensede gasspjældet, og det løste problemet..
Så prøv det først..
jul 2004
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
Jeg har nu renset gasspjældet taget slangen af og renset omkring spjældet og den belægning som var på kanten det var ikke særlig beskidt... nu er jeg på herrens mark hvad det er... efter jeg har kørt i denne weekend er det det samme og ved kold motor sætter den ud som om tændingen står forkert (skyder) og når man træder på pedalen i 1 gear går den ud som følge af den drukner eller sådan noget... hvis jeg køre på motorvej med hastighed på 160 og trykker pedalen i bund for at tvinge den fremad sker der ikke noget og efterfølgende minutter er den meget død og vil ikke komme over 140 ???? kan nogen hjælpe
apr 2003
Så hvis du finder ud af hvad din fejler, må du meget gerne kontakte mig.. Min føles som om den af og til kun trækker på 3 cylindre... Men tændrør og alt er tjekket...
jul 2004
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
Jeg kørte på værksted og fik det lavet da min ikke længere kunne komme over 5000 o/min og max hastighed var 140 km/t....
Mit møde med mit første alfa romeo værksted var en fantastisk oplevelse total service må man sige det er rart at finde et værksted som ved hvad de har med at gøre..
Jeg blev kaldt ind på værkstedet for at få en forklaring på problemet som var luftmængdemåleren. Åbenbart var dette er kendt problem da han så det sportsfilter som var monteret... Det der sker er små partikler som ikke bliver filtreret de sandblæser denne luftmængdemåler og så sker dette da den ikke kan finde ud af hvad luft og benzin den skal blande derfor dette problem.
Min regning på dette var.
luftmængdemåler 2128,50 + moms
styreenhed for indsprøjtning 123,56 + moms
luftmængdemåler med varmefilm 288,31 + moms
total 3175,46 incl moms
Kender du en der har en Alfa Romeo så prøv lige at sætte dens luftmængdemåler over og se hvad der sker.
håber dette var svar nok ellers skriver du bare igen
apr 2003
Jeg skal alligevel ha skiftet servopumpe, så kan det jo blive lavet på samme tid..
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 120
Turbotøven uden turbo ???? alfa 156