{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.327 visninger | Oprettet:

Benzin på diesel bil/regning! {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg håber nogen kan give sin mening om følgende.
Den anden dag kom jeg til at fylde benzin på min Caddy, 1,6 fra 2012, diesel bil altså. Det var ikke så flot!
Jeg opdagede det dog inden den blev startet og i øvrigt også fik tænding på. Den blev hentet af vejhjælp, og igår hentede jeg den så på værkstedet. Til en regning på 5.100,-!!
Da jeg ventede på vejhjælp ringede jeg til VW værkstedet for at få en indikation af, hvad det ville koste. Her fik jeg en ca. pris på 2.000-3.000,- da det ikke burde være nødvendigt med udskiftning af filter og div. andre dele, da den netop ikke var blevet startet/haft tænding på.
Da jeg så regningen talte jeg med værkføreren, som fortalte mig at de altid laver denne udskiftning af alle dele uanset hvad, og at vejhjælpsmanden i øvrigt havde været nødt til at sætte tænding på, for overhovedet at bugsere bilen væk.
Nu står jeg helt ærligt og føler mig taget ved næsen, men jeg har heller ikke den fornødne viden til at vide, om det er ok dette "indgreb" eller om det er en anden måde at tjene lidt ekstra på?
Jeg håber nogen kan give sin mening/viden omkring dette.
På forhånd tak
Pernille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin på diesel bil/regning!
  • #1   16. aug 2019 vi har før haft div diesel biler, hvor der har været hældt benzin på.
    og som har været startet op og nogen kørt i dem.

    vi har tømt tanken, fyldt frisk diesel på og noget additiver plus Rens i tanken
    skiftet brændstof filter
    også startet dem op. og lade dem går i tomgang lidt tid.
    og derefter kørt i dem.
    og jeg har endnu ikke oplevet noget. der ikke ville køre.
    nogen har haft lidt hård motor gang noget tid.nok fordi der stadig har været benzin.o systemet.

    men hvad det har kostet ved jeg ikke.

    men nu går ved nok også med liverem og sele. fordi de kan tjene penge på det.
    at skifter mere end nødvendigt


  • #2   16. aug 2019 Måske din forsikring dækker noget af det.??

  • #3   16. aug 2019 Konen hældte engang benzin på min dieselbil.
    Den blev ikke startet, men ringede efter vejhjælp til på det lokale værksted hvor tanken blev tømt, dieselfilter blev udskiftet samt fyldt 30 liter diesel på samt de tog en god køretur i den for at være sikker på alt er som det skal være.
    Pris for dette var 1800kr alt inkl. Samt et grin eller 2 fra mekanikerne.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   16. aug 2019 er der specificeret på regning hvad de har lavet ... og der behøver ikke være tænding på for at bugsere den....

  • #6   16. aug 2019 Var der en som havde skrevet regning på 5.100 til mig, så havde jeg nægtet at betale.

    Sug tanken tom, fyld diesel i, start og kør ud i det blå, hvor svært kan det være.

    Hvad er det for et værksted?


  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

    Følgere: 3 Svar: 206
    #8   16. aug 2019 #7 nå nå nå, der er nok en som har tisset på din sukkermad

  • #9   16. aug 2019 fejlen sker tit, når man har 2 biler, en benzin og en diesel.
    og man så køre i den anden, og ikke tænker over hvad brændstof den køre på.

    det er tit, det vi høre på arbejdet, og det er fra begge køn,
    så det er ikke kun ladies, der kan lave den fejl

    men at skulle skfite pumpe og dyser, er vrøvl.
    kan godt være de kan tage skade, men så skifte, når de er i stykker.

    ingen grund til at skifte noget som virker


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #10   16. aug 2019 Når det er et VW værksted, er det for det meste standarden, at de tager røven på én.

  • #11   16. aug 2019 De har da ikke skiftet dysser eller pumpe hvis det kun har kostet 5000 kr smiley
    Men med en timepris på 1000 kr i timen hos VW så løber det vel hurtigt op, selvom de bare skal dræne tanken og rørene op til filteret, samt skifte filteret smiley

    Vores ratlås er aktiveret når der ikke er tænding på, så hvis nu hjulene har stået skævt kan vejhjælp vel ikke brugsret den uden at sætte tænding på? smiley


  • #13   16. aug 2019 Jeg synes, det lyder rigtigt dyrt. MEN...

    Havde jeg haft et værksted, havde jeg også skiftet ALT, hvad der kunne tænkes at have taget skade. For hvis man ikke får det hele gjort, og noget skulle futte af, hvem bebrejder man så? Ja nemlig - mekanikeren. For han burde jo vide, at den og den del skulle skiftes, så motoren ikke ville brænde sammen osv.

    Så jeg forstår sådan set godt, at de har valgt at skifte hellere én del for meget end én for lidt. Hertil kommer, at de nok har en temmeligt høj timepris, som man måske kan anfægte, men sådan er det nu engang. Der er nok ikke meget at komme efter.


  • #15   16. aug 2019 Man kan sagtens frakoble ratlåsen UDEN at dreje nøglen så langt at der kommer tænding på og i øvrigt et det heller ikke sikkert at Caddy har en tankpumpe !!!

  • #16   16. aug 2019 Tænding på eller ej. Så når benzinen kun op i filteret ved at du sætter tænding på en gang. Men 5000kr der kan de ikke skifte både pumpe og dyser for de penge.

  • #18   17. aug 2019 Det lugter langt væk af trolleri

  • #19   17. aug 2019 Andreas
    Jeg synes du skulle lukke spalten, det er jo helt tydeligt at damen melder sig ind her og spørger om hun er blevet taget i røven, og det er hun. Hvad troll er der i det?
    De giver et overslag på 2-3.000 og forlanger 5.100, den går sgu ikke fætter BR.

    Betal dem 2.500 og sig sagen er lukket, ellers gå til FDM med den, eller Ekstrabladet.

    Måske du kunne uploade regningen så man kan se hvad de har lavet?


  • #20   17. aug 2019 Jeg må indrømme, at jeg hælder til at være enig i Andreas' teori om, at der stikker et eller andet bag. Jeg ved ikke, om der sidder en ansat i administrationen, der opretter brugere med opfundne problemer, for at holde mere gang i sitet, eller hvad det er, der sker. Jeg synes bare, man er begyndt at se utroligt mange af sådanne tilfælde, hvor der stilles spørgsmål, men hvor der aldrig gives den mindste feedback fra trådstarter. Jeg synes, det lugter lidt af et ynkeligt forsøg på at sætte gang i noget for at holde reklameindtægterne oppe.

    Jeg kan naturligvis ikke være sikker. Det lugter bare lidt.


  • #22   17. aug 2019 Det er stensikkert en konspiration som Trump er indblandet i .

    Jeg synes ofte man oplever nye medlemmer ikke er så hurtige til at kigge ind på sitet igen, det understøtter desværre teorien smiley


  • #23   17. aug 2019 ... Og nu ser administrationen, at vi har luret dem, så nu skynder de sig at logge på igen med brugeren og svare os smiley Haha.

  • #25   20. aug 2019 Hej alle.
    Tusind tak for den fine feedback, fra de fleste.
    Jeg er hverken en troll, en fra bilgalleris administration eller noget helt 3. Blot en fortravlet kvinde, som har dummet sig, og nok har lidt for meget at se til i hverdagen. Derfor har jeg desværre ikke heller ikke tid til at kommentere på hvert enkelt indlæg, og det endte jo også med at koste mig dyrt. Men tak for den store opmærksomhed ellers smiley

    Jeg ser faktisk først idag de mange kommentarer. Endnu engang tak for det.
    Finn J. og Allan. Jeg har uploadet faktura.
    Jeg har taget fat i FDM, og vil da til hver en tid også heller bekoste nogle dele i stedet for en helt ny motor på sigt. Men nu gik mit spørgsmål også mest på, om det virkelig var nødvendigt samt om det kunne lade sig gøre at bugsere en bil væk uden tænding, da jeg ikke selv har haft tænding på bilen.


    profilbillede
  • #26   20. aug 2019 Jeg siger ikke du har betalt overpris... Men....

    profilbillede
  • #27   20. aug 2019 Den pris du har fået i røret har med stor sikkerhed været uden moms. Den du har på fakturaen er med moms.

    Når det er sagt har jeg også engang haft min på værksted, det var så pga Aircon ikke virkede. Jeg bad dem ringe hvis det kostede mere end 2500. De ringede så og fortalte at det ville koste 3000. Det godkendte jeg så, og blev præsenteret for en regning på 6200.
    Det er stadig 1900 mere end jeg godkendte. Der kommer min bil aldrig mere


  • #28   20. aug 2019 Jeg havde betalt dem 3.000 Jonas, og resten måtte de lede i vejviseren efter.

  • #29   20. aug 2019 det er sådanne oplevelser der giver mekanikker et dårlig ry´

    og jeg forstå godt, folk, der føler sig røvrendt.

    kan så fortælle, at sådan gør vi ikke der hvor jeg arbejder, der får kunden (private) prisen med moms,
    det andet er lusket, og en måde og lokke kunder,
    som så bagefter er utilfreds


  • Per R
    Per R Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #30   21. aug 2019 Momsen skal altid være med i den pris, virksomheder oplyser til forbrugere. Det gælder både i reklamer, på prisskilte, og når virksomheden taler med forbrugeren.

  • #31   21. aug 2019 #28 Det er bare rigtigt svært når man ikke har fået udleveret bilnøglen.
    Jeg betalte ved kasse 1, og fortalte dem hvor meget jeg syens jeg var blevet, og at jeg ville gå hjem og lægge en andmeldelse af fiirmaet for at advare andre mod det firma

    #30. Når det er værksteder, ved jeg ikke om de samme regler gælder. Jeg synes ikke jeg kan finde et entydigt svar. Fdm skriver man skal holde øje med at priser kan være uden moms, og deres jurister er jo ikke dumme. Andre steder står der at man skal oplyse det.
    De steder jeg har spurgt efter priser, har jeg længe spurgt om det så er med moms. Her svarer de ofte nej. Så om det er lovligt ved jeg ikke, men ikke desto mindre er det åbenbart måden at gøre det på de steder jeg sender min bil på værksted

    Jeg arbejder selv i en engrosvirksomhed nu, så nu ved jeg bare at jeg gør klogt i at spørge om en pris er med moms, netop for ikke at stå med et glødende dankort.


  • #32   21. aug 2019 #31
    Der er ingen tvivl. Hvad enten man er værksted, butik, håndværker eller noget fjerde, skal man oplyse priser inkl. moms til en forbruger.
    Derfor skal man alligevel være opmærksom på det, så det er rigtigt, hvad FDM skriver. Selv om loven er sådan, er det ikke nødvendigvis sådan, at alle følger den.


  • #33   21. aug 2019 #32
    Jeg ved det ikke.
    Jeg er i en engrosvirksomhed. Sælger kun til CVR numre, som så kan trække det fra på den ene anden eller 3 måde.

    Med størrelsen på den virksomhed jeg er i, tror jeg helt bestemt det fungere som det skal. Der er ihvertfald ikke tvivl om, at når det kommer til medarbejderne har de helt styr på rettigheder, så de ikke får ørene i maskinen. Det er jeg ikke i tvivl om er det samme med vores markedsføring.


  • #34   21. aug 2019 2,8 Time for at tømme en tank smiley ? Til 2480,- smiley smiley smiley smiley smiley ?? Står de og får lærlinge til at suge brændstoffet op af tanken med munden :O? Det kan da ikke tage 2,8 time... Med mindre der kan være 200 liter brændstof...

  • #35   22. aug 2019 Det her er grunden til at jeg laver alt på min bil selv.
    Folk bliver virkeligt taget ved næsen på værksteder ret ofte..


  • #36   22. aug 2019 #34
    det lyder helt vildt

    gad vide, hvordan de har båret sig med og trække tiden


  • #37   22. aug 2019 #36
    du ved tjekke sms, mail , spille ludo med kollegaerne så går tiden jo rask.. smiley

    men de havde måske kun sugerør til at suge med og så tager det jo lidt tid... smiley



Kommentér på:
Benzin på diesel bil/regning!

Annonce