{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Topstykke mærker ? {{forumTopicSubject}}

Har taget toppen af en mb w203 2,0 kompres og skal nu samle den igen. Men det mærke som jeg har lavet på krumtap rem hjul er på ca 30 grader efter top . Når man kikker i tolerancedata står der at det skal være 20 grader ,skal man bruge det gamle mærke eller ændre det til 20 ? Motor kørte fint før hvis man ser bort fra defekt oppakning (-:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Topstykke mærker ?
  • #1   6. sep 2019 er det standard knast/er
    er de ikke der. kan de have anden timing.

    men er der standard, så altid på fabrikkens mærker,


  • #2   6. sep 2019 Man kunne jo mærke remmen op inden man tager den af, men det er jo for sent nu.... ??

  • #3   6. sep 2019 Der har jeg også ,men de mærker som den stod på er ikke identiske med det som tolerancedata har forskrevet , så ,? Er om man skal bruge det der var eller rette den ind efter tolerancedata? Dennis gsi ved ikke om det er andre knaster i ,tror det ikke ,tidligere ejer lignende ikke en der pillede ved motor (-:

  • #4   6. sep 2019 Hvis den kørte med de mærker du har lavet, så vil det da være ok..
    Du kan jo ikke vide om der er lavet noget ved motoren.


  • #5   6. sep 2019 prøv og sæt den på fabrikkens mærker og drej motor (minimum 2 omgange)rundt med håndkraft og se om den kan dreje hele vejen rundt.

    nu ved jeg ikke hvor besværligt det er og smalle den så den kan køre.
    mere og afprøve fabrik mærker og dem du selv har lavet og se hvor den køre bedst.
    hvis dine kan dreje rundt på begge

    svært når man ikke ved om der er lavet noget ved den.
    eller om den der sidst har haft det skidt af, har lavet fejl og fået flyttet knaster/er


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #6   7. sep 2019 "If it ain't broken, don't fix it."

    Hvis den kørte som den skal før, så ville jeg ikke ændre på noget.


  • #7   7. sep 2019 jeg ville være nysgerrig og finde ud af hvorfor den ikke stod på fabrikkens mærker.
    men sådan er jeg bare.

    for der må være en grund til den stå som den gør.

    en eller anden har jo ændret det.
    og det er med vilje eller bare en fejl.

    og de fleste motor kan man sagtens flytte knasten 1 tand uden der fysisk sker noget

    men det vil have stor indflydelse på forbrænding
    og derfor ville jeg gerne vide hvorfor den ikke stå på de rigtige mærker.

    men man kan jo bare samle det igen. og køre.
    det bestemmer man heldigvis selv hvordan man gør ting smiley


  • #8   7. sep 2019 Tror jeg prøver med fabrikkens data da den er med kæde er det ikke så nemt at skille og samle som med tandrem ??

Kommentér på:
Topstykke mærker ?

Annonce