{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Tab af kølervæske - Vectra Z28NET-motor {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Er der nogen herinde med lidt forstand på sådan en Vectra C 2,8 V6 Turbo motor som i min (se min profil)? (Z28NET / 250 HK).

I forgårs lyste kontrollampen for lav kølermiddel-stand, og da jeg åbnede beholderen var kølermiddel-standen da også i den lave ende.

Jeg fyldte en sjat efter og kunne også se, at der var en fugtig plet under bilen. Det har jeg dog indimellem også i form af kondenseret vand fra klimaanlægget.

For en sikkerheds skyld lagde jeg dog et stykke afdækningspapir under bilen i nat - og i morges måtte jeg så konstatere, at der var en rødlig, våd plet på afdækningspapiret som også umiskendeligt lugter af glykol / kølervæske. Ikke i litervis men dog et lille sjat.

Jeg kan ikke se utætheder ovenfra men set nedefra drypper der minimalt med kølervæske ned omkring på højde med der hvor bundproppen til motorolien sidder - eller lidt foran og lidt til venstre for bundproppen. Jeg har taget et par billeder heraf (vedhæftet).

Nu ved man jo aldrig, hvor langt væsken har løbet inden den "drypper af" - men er der nogen med lidt forstand på Z28NET-motoren som ved, om der sidder nogle kølerslanger lige ovenover der, hvor det drypper ned? Motoren fylder jo godt i motorrummet, så der er ikke meget plads til at få fingre og lygter dybt ned i motorrummet, uden at der skal fjernes en masse. Nedefra kan jeg - ud over de våde pletter - ikke umiddelbart se utætheder.

Ved godt det er svært med fjerndiagnose, og jeg er ikke sikker på, at jeg selv går i gang med en dybere fejlsøgning - men derfor kunne det alligevel være interessant at vide, om der forløber kølerslanger lige oven over den våde plet i billederne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tab af kølervæske - Vectra Z28NET-motor
Kommentér på:
Tab af kølervæske - Vectra Z28NET-motor

Annonce