{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.526 visninger | Oprettet:

Bmw f11 går hårdt i tomgang/ryster voldsomt ved kørsel {{forumTopicSubject}}

Halløjsa derude

Jeg har en bmw f11 530d, som forleden begyndte at vibrere voldsomt ved kørsel, men kun når der blev trykket på speederen.
Jeg holdte så ind til siden da det blev værre og værre. Bilen starter uden problemer, går bare rigtig hårdt i tomgang.
Bilen har stået stille i 15 dage uden at være blevet opstarte, ved ikke om det har betydning for noget som helst. Den har aldrig brokket sig på noget tidspunkt, før det her.

Har fået noget fejlkode, som omfatter noget med vvt blandt andet.

Har i nogle gode bud?

Benjamin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw f11 går hårdt i tomgang/ryster voldsomt ved kørsel
  • BMW 5
    BMW 5 Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 2 Svar: 10
    #1   20. sep 2019 Havde samme problem med rystelser under kørsel, frygtede det var kardanen der var gået men det var noget så simpelt som en bolt ved kardanen der skulle skiftes.

  • BMW 5
    BMW 5 Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 2 Svar: 10
    #2   20. sep 2019 Men ellers så få skiftet den vvt ventil og se om det løser problemet. Min 530D ryster også lidt en gang imellem lidt i tomgang men kun når den er kold, når motoren er varm er der intet, tænker at det er meget normalt med en større diesel motor.

  • #3   21. sep 2019 Ja okay. Det får jeg lige set på. Jeg tænkte det værste! Ja for den melder fejl på noget strøm til vvt ventilen

  • BMW 5
    BMW 5 Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 2 Svar: 10
    #4   21. sep 2019 Okay prøv og undersøg om der sidder et relæ eller sikring til den vvt, kan være det bare er det så.

  • #5   21. sep 2019 Ja.. Min logik lød på at da bilen har stået stille i 2 ugers tid uden opstart. At den vvt ventil har er blevet smurt ind i slam. Så nu får den motorens i morgen, og nyt olie og filter i morgen. Så håber jeg Det hjælper ??

  • BMW 5
    BMW 5 Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 2 Svar: 10
    #6   21. sep 2019 Ja det skal jeg ikke ku sige men det kan da nok være en mulighed at det afhjælper problemet. Ser frem til at høre om det har hjulpet.

  • #7   22. sep 2019 hvis den kørte fint inden.. og den køre dårligt efter de 15dage..
    så tænker jeg med det samme.
    vand i tanken eller dårlig diesel.
    eller
    der har været en mus eller lign på spil.

    en bolt eller noget større går sku ikke i stykker af at holde stille i 15 dage...


  • BMW 5
    BMW 5 Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 2 Svar: 10
    #8   22. sep 2019 Du har ret i at det ikke går i stykker af at holde stille, men det kan ha været et problem der har været på vej længe og så er det bare kommet tilfældigt efter den har holdt stille. Men forklar mig endelig hvordan kan diesel blive dårlig på 15 dage ? Det har jeg aldrig hørt om. Hvis den var god nok før er den vel også god nok efter 15 dage ?

  • #9   22. sep 2019 Du ret har ret i diesel burde fandme kunne holde i LANGT over 15 dage, medmindre der fx. er et defekt tankdæksel.

    kan bare ikke lige gennemskue hvad det kunne være, at der opbygger sig slam.. tjaa, det burde olien fandme tage med sig og blive sorteret fra i filteret. (ja, okey hvis der ikke har været skiftet olie de sidste 300000000km kan det måske godt være en mulighed)

    så længe der ikke er mere data på bordet, bliver det sku svært. (fx. nøjagtige fejlkoder og udsnit af "selective mass injection" billedet)
    Det kunne jo tænkes at det var en dyse der hang i bremsen.

    men mine forslag er rene spekulationer.. når man ikke har bilen foran sig.


  • #10   22. sep 2019 Jeg får en bedre melding i dag. Jeg har ikke selv et klap forstand på det. Bilen har blot gået 175xxx og i computeren siger den at den fik service for 10.000km siden. ??. De eneste fejlmeldinger den kommer med er noget med en vvt ventil og noget strøm til vvt ventil.
    Så der Bliver tjekket sikringer evt ??


  • #11   22. sep 2019 Vvt ventilen som tilsyneladende er færdig. Den blev startet op i dag efter olie skift. Den røg hvidt som en i helvede.. Og gik rigtig dårligt. Og de 3 fejl den fandt drejede sig om vvt ventilen

Kommentér på:
Bmw f11 går hårdt i tomgang/ryster voldsomt ved kørsel

Annonce