{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 107 km per liter
  • #1   2. okt 2019 Når hjulene ikke har samme rulleomkreds så vil du jo få en fejlvisning på tilbagelagte km, og derfor også på km/l.
    Hvordan er dit kørselsmønster?

• #2   3. okt 2019 Hvis hjulene ligger indenfor 5% så betyder det ikke ret meget på din økonomi, og hvis de kun er bredere med 10-15 mm så går det nok.

Det er ikke det der gør at du mister 10km/l... men hvis du ligger på motorvejen med 140km/t hvis den overhovedet kan det, så vil det koste rigtig meget benzin-

• #4   3. okt 2019 Min svigermors Aygo har altid lagt omkring de 19 km/l i snit. Det er bykørsel/ motorvej etc.

• #5   3. okt 2019 Din kørestil har rigtig meget at sige.
    Kør mere flydende og læs trafikken og vejen bedre og du kan hurtigt få 5+ km/literen.

Mange tror fejlagtigt man skal køre den åndsvage morfar kørsels for at ramme et nogenlunde km/l, det behøver man altså ikke.

Hold dig nogenlunde til fartgrænserne, og undgå 120+ km/t, kobel ud i god tid og tril i frigear et stykke inden stop.
    Hvis bilen bare er nogenlunde vedligeholdt, vil den kun tabe fart ganske langsomt.

• #6   3. okt 2019 Ja frigear ned af bakkerne, og på vej til kryds, men du kan med fordel motorbremse de sidste 200-300m i stedet for at bruge bremsen og frigear, da du dermed bruger 0l/km

Men lad være med at gå for langt ned i fart hvis du har nogle biler bag dig.

Hold dig i et højt gear og høj fart i rundkørsler med god sigtbarhed så skal du ikke bruge brændstof på at accelerere op i fart.

Accelerer HURTIGT op i 1 og 2 gear da du bruger mindst energi ved lav fart. Og kør gerne med et par psi ekstra i dækkene...

Hvis du er en rigtig nørd, så kan du begynde at pulse and glide...

• #7   3. okt 2019 Hvor mange liter tanker du, er den efter 450-500 km helt tom og sluger 35 liter??

Vores går 18-20 km/l alt efter kørselsmønster smiley

• #8   3. okt 2019 Kranens Aygo kører en 17-20 næsten uanfægtet hvordan man kører i den.
    Dette er dog ikke omfatter motorvej med 120+ ...

• #9   3. okt 2019 Vores c1 er altid over 19 literen, og jo større hjul har meget og sige. Bredere, kræver mere energi da trædefladen(grebet er større). Større hjul, er nok også tungere, og kræver mere at få i rotation. Der går nemt 3-5 literen tabt på de små motorer med større hjul

• #10   3. okt 2019 på med 4 nødhjul
    de er meget smaller.
    så kan man vinde lidt Km/L

• #11   4. okt 2019 Jeg køre 19 eller 20 km/l i min. Rekorden er på 26,8 km/l.

• #12   25. nov 2019 Det er helårs dæk. Fælge og dæk er bredere og størrere.

• #13   25. nov 2019 Den kører ca 420km på 32 liter benzin

• #14   25. nov 2019 Hvilken størrelse er der på? Hvis rullediameteren er større, tror den du kører kortere end du gør. Plus den nok bruger mere brændstof.

Kør en tur, hvor du ser hvor langt det er på triptælleren, og på google maps for at se den rigtige distance. Så ved du hvad fejlvisningen er.

• #15   25. nov 2019 min bror har sådan en C1'er og de gange jeg har lånt den på arbejde har jeg kørt 14-16 km/l.
    Den er 100% std og de kører +20 km/l ved rolig kørsel max 80 km/t.
    Så med tungere og breddere hjul tror jeg ikke det er et problem at få den ned på 13km/l ved frisk kørsel.
    På vores s-max havde vi monteret 20" fælge og der gik den fra 16-17km/l til 12-13km/l, nu er vi tilbage på 18" hjul og kører nu 16-17km/l igen.
    Vægt og bredde på fælge har meget at sige, prøv evt at veje et komplet org hjul og et af de hjul du kører på nu.

Mvh Simon

• #16   25. nov 2019 Køb hjul med mindre diameter
    www.daekberegner.dk

• Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 7
    #17   3. dec 2019 køre i gennemsnit 650km på 30 liter benzin og det er blandet kørsel med motorvej 130-140 og by og landevej i min Peugeot 107 fra 2013

• #18   3. dec 2019 Er det med standard hjul Jens B?

• Jens B
    Jens B Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 7
    #19   3. dec 2019 ja det tror jeg mener det er 165/65/14 eller så er det en 15 tommers jeg har på

• #20   3. dec 2019 http://www.trafikdage.dk/td/papers/papers01/K-tek/GrouleffJensen2510.pdf

Større rulleomkreds gør at triptælleren tæller langsommere, altså vil du køre længere end triptælleren fortæller dig.
    Øg farten ned ad bakke og slap af op ad bakke, slip gassen i tilpas god tid istedet for at skynde dig hen til rødt lys, sparer både bremser og brændstof. Hvis du har øjebliks forbrugsmåler så brug den til at finde ud af hvornår du kører mest økonomisk, 120 km/t kan være billigere end 100km/t. Det behøver ikke at være kedeligt at vinde vinde lidt km/l..
    min gamle Galaxy 1.9tdi er opgivet til 15.9 km/l men jeg kører i snit 16.9 (målt over 130kkm) uden at tænke alt for meget over det.. synes selv det er meget pænt af 1690kg egenvægt..

Kommentér på:
Peugeot 107 km per liter

Annonce