{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Temperatur kølervæske {{forumTopicSubject}}

Hej alle I dejlige kyndige mennesker.
Det her er noget af en udfordring
For nyligt oplevede jeg at temperaturen på kølervæsken stiger op over de 90 grader (som er den normale arbejdstemperatur) til ca. 110-120 grader. Når jeg så fortsætter med at køre så falder temperaturen (efter ca. 1 minut) tilbage til den normale arbejdstemperatur og bilen opfører sig som den skal. Jeg har så siden skiftet termostaten, men det har ikke ændret noget som helst.
Hvad gør jeg?
På forhånd tak.
PS
Biltypen er en Skoda Fabia 1,4 TDI fra 2016


Kommentarer på:  Temperatur kølervæske
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   9. okt 2019 prøv at lufte kølesytem ud, kan være en luftlomme..

  • #2   9. okt 2019 Hej Finn. Tusind tak for rådet. Det er bare sjovt at den lavede det samme nummer inden skift af termostat. Jeg vil dog gerne prøve det. Hvordan gør jeg(jeg tror at min bil gør det automatisk, for der er en slange der fører tilbage til beholderen. Dens opgave skulle være at tømme systemet for luft)?

  • #3   9. okt 2019 PS
    Jeg synes også at det er mærkeligt at den nederste radiator rør bliver kun en lille smule lun, mens den øverste bliver meget varm.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   9. okt 2019 det er en ekspansionbeholder, den lufter ikke ud..

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
  • #6   9. okt 2019 Hvis temperaturen stiger, når du holder stille, men falder til normal temperatur når du køre, så skal du tjekke din blæser motor om den for strøm. Hvis den gør det og blæser motoren virker, så tjek din termokontakt..

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   9. okt 2019 Socrates; når du har set et svar, så giv det lige et ok/synes om, så vi kan se at du lever smiley

  • #9   9. okt 2019 Hej Finn og jer andre. Tusind tak for alle de gode råd. Svarer ikke så hurtigt da jeg er på arbejde smiley
    Må jeg spørge hvad ekspansionsbeholder er.


  • #10   9. okt 2019 PS jølerdækslet virker til at være helt fin. Det er nok ikke det, men jeg mistænker radiatoren lidt, som Finn også hentyder til. Det er bare mærkeligt når det er en bil fra 2016.

  • #11   9. okt 2019 Hej Casper. Det sker når jeg kører motorvej

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #12   9. okt 2019 Da min ford gjorde det, der var toppakningen gået.

  • #13   9. okt 2019 Tag dækslet af ekspansionsbeholderen og kør en tur på ti - femten kilometer så bilen er ordentlig varm. Sæt dækslet på og se om ikke det gør tricket?

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #14   9. okt 2019 Jeg havde kortvarigt en Golf 3 som begyndte at blive for varm og kogte vandet ovenud af ekspansionsbeholderen, mens nederste kølerslange var helt kold.

    Kompressionstest sagde hul i toppakningen: Kun 4,5 bar på den ene cylinder. Kørte ellers rigtig godt og startede med det samme.


  • #15   10. okt 2019 Hej alle, tak for alle de gode råd. Jeg har haft bilen koblet til en computer for at se om den melder fejl (for eksempel vandpumpe) men den viser ingen fejl. Så jeg tror at jeg prøver rådet med at køre 15 min uden ekspansionsbeholderen (jeg gætter at det er den beholder hvor man hælder kølervæske på). Og ellers må jeg få lavet et tryktest

  • #16   10. okt 2019 Jeg har haft bilen tilsluttet til computer. Den mælder ingen fejl. Jeg har kørt uden dæksel på kølervæske beholderen og desværre har intet hjulpet. PS har også tjekket låget, og den virker til at være tæt. Er løbet tør for ideer smiley

Kommentér på:
Temperatur kølervæske

Annonce