{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.719 visninger | Oprettet:

VW Up skæve skiver {{forumTopicSubject}}

Hey folkens
Jeg har en VW Up 2013 som kørte rigtig fint, indtil synsmanden anbefalede at jeg skiftede skiver foran. Jeg skiftede dem til nogle billige, og efter 1000 km begyndte den at hoppe en del når jeg bremsede, både ved lav fart og på motorvej.
Skiftede dem igen, hvilket løste problemet men nu, efter 2-3.000 km, er den begyndt at hoppe en smule igen, men kun når jeg bremser langsomt, f.eks. op til lyskryds.

Jeg er klar over at de skal køres forsigtigt i starten, hvilket jeg synes at jeg har gjort ved begge sæt, så jeg tænker på om der kan være andre årsager til at bremserne bliver skæve? Jeg skiftede ikke klodserne mellem det første og andet sæt, kan dette have gjort at fejlen er flyttet med over på de nye?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Up skæve skiver
  • #1   4. nov 2019 Man skifter da altid klodser når man skifter skiver smiley så tror det sagtens kan have en betydning, ellers kunne dine kaliber jo hænge i glider fks.

  • #2   4. nov 2019 hvad fabrikanter har du brugt?

  • #3   4. nov 2019 har man spændt følger for hårdt eller skævt.
    kan lavet være blevet skæv.
    Der kan være rust eller skidt mellem skibe og nav' som gøre det blive skæv

    kaliber/stempel eller glider kan hænge, så bremsen bliver varm
    og skiverne skæve


  • #5   4. nov 2019 Trillingerne fra tjektyskspanien er kendt for at have nav osv lavet af blik..så afrensning og tilspændingers er meget vigtig på dr æsker
    Endvidere er skod dele med til at gøre tingene værre ..
    Og sparer man penge ved ik at skifte klodset til nye skiver så får man desværre en lektie i ik at spare..


  • #6   4. nov 2019 Hold liige fast. Vores Altea rystede efter 1500 km efter skift til nye org. skiver og klodser.
    Fik det hele skiftet på garantien, men det hele gentog sig! 4 gange blev skiverne skiftet, og efter 1500-2500 km var skiverne skæve igen. Fejlen var, at det lager VAG lå inde med var fra samme sending! Ovenstående har ikke kostet os noget, bortser fra frustrationen og tid på værkstedet.


  • #7   4. nov 2019 Max 110nm må hjulene spændes på sådan en. Ellers kan skiverne/hjulnavet blive skæv

  • #8   5. nov 2019 Tror ikke på at dine klodser der som du skriver kom fra nye 1000 km skiver over til et nyt sæt kan give problemer.
    Hvor har du købt skiver og har de byttet dem uden problemer?

    Nyt sæt på igen. Rens navet af. Rens af igen og så vær bibelsk med momentet. Tjek også lige at kaliber og alt kører som det skal. Ellers find et andet sted at købe skiver


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #9   5. nov 2019 kaliber og ået/rammen på de 3 trillinger, har det med at glide træls, når de er et par år gamle, så i gang med en stålbørste på ået/rammen, og pus malingen af på klodserens øre, og selvfølgelig rengøre nav og affedte skiven.
    Så køre det igen


  • #10   5. nov 2019 Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en skive med fedt på.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #11   7. nov 2019 #10
    Dem vi skifter har fedt/olie på sig, dog ikke så meget som i gamle dage, og er pga af overflade behandlingen på skiven.


  • #12   8. nov 2019 Har hørt fra mekaniker at mange nye biler har nav lavet at "chinesium" som let bliver skævt hvis man spænder hjul for hårdt. Lige så siger de at skiverne er så ringe kvalitet at de eks ikke må stables under fragt og behandles som var det "Fragile" fragt.

  • #14   8. nov 2019 som jeg har skrevet i flere andre tråde om bremser.

    alle tror de selv kan lave bremser.
    men man læser tit, her inde folk der selv har gjort det.
    Og hvor bremserne ikke holder længer, så er der noget galt.

    Ja det er nemt og skifte skiver og klodser.
    men alt det andet der skal være i orden, skal man have styre på.

    Og ja alle kan lære det, da det ikke er raket videnskab
    men man skal huske og få ordentligt rengjort og smurt med det rigtig de rigtige sted og ikke for meget og ikke for lidt.

    Og ja.man kan lære det ved og se Youtube video
    men får man lavet noget forkert, så holder de ikke længe eller de hænger og brænder varm.

    Så er man i tvivl, så spørg om hjælp, ved en der kan vise en til at gøre det rigtig


  • #15   18. nov 2019 Tak for svar alle sammen.
    Jeg må indrømme at der blev anvendt jysk håndmoment. Skal jeg skifte nav, eller plejer det at kunne løses ved at løsne hjulboltene og spænde dem igen med korrekt moment?
    Jeg har altid skiftet bremser selv, uden problemer, så jeg tænker ikke der er noget galt der. Jeg har tjekket at gliderene går som de skal, og at hjulet drejer rundt uden at møde modstand.


  • #16   18. nov 2019 Altså på de biler, er det lige så nemt at slå dem skæve med forkert moment som at smadre en glohed kniv igennem smør. Du kan godt risikerer at skulle budgettere med nyt narv. Detner heldigvis ikke så dyrt.

  • #17   18. dec 2020 Ok folkens her og på vagcars så her er hvorfor skiver begynder at bliver skæve når bilen har lidt km på bagsmækken og nej ikke pga nav medmindre du har spændt dem vold skæve og andre hokus pokus tricks.
    Bærearme bøsninger foran bliver slidt og så kommer der vibrationer i bremse skiver ved nedbremsning, derfor bliver skiver skæve , så nye bøsninger på og de bedste er fra Audi tt , så i presser med bærearme og nye i fra tt , så stopper det skæve cirkus og husk rene flanger og 10 kg moment
    God jul


  • #18   18. dec 2020 P.s er VW up ejer

Kommentér på:
VW Up skæve skiver

Annonce