{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Tommy F
Tommy F
Tilmeldt:
13. nov 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Volvo S40 1996 {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Jeg har en gammel Volvo S40 der ikke køre særlig godt når den er kold. Den lyder som om den køre på 3 cyl.
Har skiftet tændrør og temp. Føler luftføler men ingen ting virker.
Den vil heller ikke tage gas når men køre på landevejen når så jeg har kørt 6 - 10 km og går ind for at handle og starter den igen køre den som en drøm og der er ingenting at mærke på den.
Håber i kan hjælpe.
Tommy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo S40 1996
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   13. nov 2019 et brud på en tændspole eller tændkabler, kan give problemer i fugtig vejr.
    Prøv at tage en blomsterforstøver og sprøjte på tændkablerene (med startet motor og et kabel af gangen), hvis der er brud på et kabel, så gør den som du skriver, kablerene kan også finde på at lave en gnist over til metal


  • #2   13. nov 2019 Du har 2 tænspoler der sidder under et plastdæksel øvers på motoren en af dem er døde det skete 2 gange for mig med min s40 fra 98 du kan tage 1 tændkabel af af gangen og når du rammer den hvor der ikke er forskel på motoren når den er af eller på, følger du ledningen til den tændspole den er sat til og skifter den,

  • Tommy F
    Tommy F Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   14. nov 2019 Tak for jeres svar har bestilt nogen nye kabler næste skridt må være tænspoler.
    Det jeg ikke forstår er den køre fint efter 6 km ??


  • Tommy F
    Tommy F Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   15. nov 2019 Skiftet højre tændspole og det ser ud til at det virker mange tak

Kommentér på:
Volvo S40 1996

Annonce