{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.737 visninger | Oprettet:

Suzuki Alto vil fortsat ikke lave varme! {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu efterhånden prøvet alt.
Skiftet 2 termostater, skiftet tandrem, vandpumpe og gennemskyllet varmeapperat med varm eddikesyre, vand og lufttryk, og der er rigtig fin gennemstrømning i varmeapperat.
Jeg har dobbelttjekket at spjæld, kabler osv køre som de skal.

Men jeg kan stadig ikke få varme !!!

Det mærkelige er, at når jeg har haft tappet alt vandet af og påfyldt igen. Så laver den faktisk rimelig god varme fra blæserne under udluftning når bilen står og kører i tomgang. Men så snart jeg tager bilen og kører mig en alm tur på f.eks motorvej som jeg bruger på vej hjem fra mit værksted, så forsvinder ALT den varme luft og kommer ikke igen.
Jeg syntes det er mærkeligt at det forsvinder fuldstændig, når den faktisk varmer fint hver gang jeg har tømt den for vand og fyldt den op igen under tomgang/udluftning.

Hver gang tænker jeg, YES så kom der endelig varme, men så forsvinder det igen.

Suzuki Alto 1.1 fra 2005, og ja jeg ved godt der er mange som har haft problem med tilstoppede varmeapperater, men der er fint gennemgang i mit. Når jeg smider vandslange på, så sprøjter der vand ud fra den anden ene, og omvendt. Så det burde da være ok?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Alto vil fortsat ikke lave varme!
  • #2   25. nov 2019 Ja det kunne tænkes, men altså efter nogle gode gange på motorvejen, 15-20 minutter i tomgang med fuld blæs, burde den så ikke være luftet ud?

• #4   25. nov 2019 Nej det har jeg ikke, har prøvet at løfte fronten lidt, sådan at køler er det højeste punkt.
    Jeg plejer at lade den stå i tomgang, med låget skruet fast på køler, skal jeg prøve at skrue det af køleren imens den står i tomgang?
    Det kan jeg huske fungerede ved min gamle opel Ascona B, når den skulle udluftes smiley

• #6   25. nov 2019 fra 2005 og 1.1 liters.
    Altså vi har sådan en til at sætte tryk i systemet på arbejde.
    Jeg kan da prøve at sætte lidt ekstra tryk i imens bilen kører i tomgang, for at se om det ville kunne presse lidt ekstra luft ud.

• #8   25. nov 2019 Må jeg lige teste senere smiley
    Er det bedst at lufte ud med låget på køleren eller af køleren?
    Der er jo en lille slange fra køler og over i en ekspansionsbeholder hvor der er også er væske i

• #9   25. nov 2019 Det er da sikkert en toppakning. Mærk om der er højt tryk på dine køleslanger efter du har kørt motorvej.

• #10   25. nov 2019 Har lige prøvet her i min pause og smide tryk på systemet og give den en høj tomgang, og så kom der faktisk varme igen. Så må jeg lige se efter arbejde om det virker ved alm kørsel også.
    Samtidig fandt jeg dog en lille utæthed ved en slange, så den tager selvfølgelig lidt vand der, men det er ikke særlig meget.

• #12   25. nov 2019 Den har aldrig brugt vand andre steder end et par enkelte små utætheder, men der er kommet en ny utæthed efter tandremskift igår. Nu drypper den lidt fra den nederste kølerslange, men det er bare lidt et nyt spændebånd, og så er det tæt igen.

• #14   25. nov 2019 bare lige en tanke. du skulle vel ikke have kommen til at bytte rundt på slanger til køle elementet. vis det Kan lade sig gøre på dem.?

• #16   25. nov 2019 Altså de er formstøbte og sidder ikke helt tæt på hinanden, så det burde ikke kunne lade sig gøre. Men jeg vil da helt sikkert dobbelt tjekke det, når jeg nu har haft dem af og på 10 gange smiley

• #17   26. nov 2019 Hvad med din køler? Er den tilstoppet? Er set pp en del af dem at de stopper til. Og så tager den toppakningen. Og bliver man ved at køre så hedder det ny motor.

• #18   26. nov 2019 Altså når jeg hælder vand igennem Den, så løber det helt fint igennem og hurtigt. Samme når jeg tager den nederste slange af, så løber det også hurtigt af.
    Men jeg har godt tænkt det samme, da det er det eneste som ikke er skiftet

• #19   30. nov 2019 Har du tjekket at termostaten rent faktisk virker?

• #20   30. nov 2019 har du spulet den baglæns.. det virkede på min. den ville heller ikke lave varme. og så vidt vides sker der da ikke noget ved at bytte rundt på slangerne til varmefladen

• #21   1. dec 2019 Der er spulet og luft igennem begge ender. Har lige gjort det igen hvor bilen nu har stået hævet med forenden i 1 time cirka med forhøjet tomgang, og masser af varme kommer ud.
    Nu har jeg sænket bilen og kørt den uden for i alm tomgang og her er der KUN kold luft nu.
    Jeg bliver sku sindssyg af det her.

1 time med fuld power på blæser og varm luft.
    Så holder jeg i 2 minutter uden for og INTET varm luft. fandme mærkeligt syntes jeg

• #22   1. dec 2019 tag lige en co2 test af luften i køler beholderen. og se om du har en dårlig toppakning. inde du går videre

• #23   1. dec 2019 Ja der er jo snart ikke mere at gå videre med smiley
    Undtagen kølerskift.

Men den burde vel lave varmt luft alligevel, altså når man tænker på at den laver varmt luft under tomgang ved udluftning ??

• #24   1. dec 2019 Varmeapperatet er kalket til og så er der ikke særlig stor kapacitet og det løber ret hurtigt tør for varme, om man så må sige.

• #25   1. dec 2019 Hvorfor kommer der så varme ved tomgang og udluftning ?

Når jeg sætter vandslange på varmeapparat, så løber det hurtigt igennem og laver næsten lige så stor stråler som jeg sætter tryk i vandslangen.
    Altså virker der til at være masser af gennemgang i det

• #26   4. dec 2019 Jeg har nu testet det med en co2 leak tester og den skifter desværre fra mørk blå til hel gul når jeg tester det lige over vandet.

Så jeg må næsten gå ud fra at toppakning er kaput smiley
    Men hvorfor bliver den så fint varm under forhøjet tomgang imens jeg udlufter den ?

• #28   4. dec 2019 men hvorfor giver den så varm luft hver gang jeg har udluftet den når jeg har haft den adskilt ?

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #29   4. dec 2019 Den skubber jo meget mere luft ud i kølevandet når motoren yder, end når den bare holder sig selv i gang.

• #30   4. dec 2019 Ja det er selvfølgelig rigtigt nok.
    Satans, har lige skiftet tandrem og vandpumpe:) Så kan jeg så prøve og skille det hele ad igen ??

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #31   4. dec 2019 Ja det er sur røv. smiley

Mit råd til alle der oplever problemer med at få varme i kabinen, er at starte med en røggastest af ekspansionsbeholderen.

• #32   4. dec 2019 ja det har du da ret i. Det har jeg aldrig været ude for før, og jeg har da alligevel en del toppakninger på cv'et smiley

Kommentér på:
Suzuki Alto vil fortsat ikke lave varme!

Annonce