{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Kan man køre uden en xenon pære forbundet? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har formået at knække den pære holder som selve xenon (D1S) pæren sidder monteret i på min qashqai - mega sort uheld, men jeg tror at plastikket var blevet lidt skørt i det da jeg ikke skulle tage videre hårdt fat i det før end jeg kunne høre at det knækkede.

Så kommer mit uvidenheds spørgsmål. Hivs man ikke har forbundet xenon pæren, vil der så ske skader på ballast hvis man starter bilen?

Og bonus spørgsmålet, hvor hulen får man lige fat i sådan en holder igen når man står og er lidt (meget) desperat på en fredag fem minutter over lukketid..

Mvh Tobias.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man køre uden en xenon pære forbundet?
  • #1   6. dec 2019 Nej du skader ikke ballasterne..

  • #3   6. dec 2019 Billede af fejlen. Enten køre du ikke mere end højst nødvendigt og venter til i morgen med at købe 2 nye pære eller også må du lege med noget lim

  • #4   6. dec 2019 Jeg ødelagde en D2S fatning på den måde - der opstod en lysbue imellem polerne i fatningen, hvilket fik plastikken til at smelte.

  • #5   6. dec 2019 Hej.

    Tak for feedbacken. @i_ipek lyder som om han kort og kontant affærdigere mine bekymringer..

    @Sø-propel: Skaden består i at den plastik fatning som omkrandser roden på selve pæren, er knækket i de flanger som skal holde den fast i bajonetten på selve lygte huset. Jeg har taget et billede her og man kan se at der sidder 1 af disse flanger tilbage, men der skal altså sidde 4. Hvis jeg forsøger at tvinge den på, bliver det bare noget være juks hvor den sidder og dalrer. Ang. Lim syntes jeg det lyder noget kun voldsomt. Det bliver jo varmt og varm lim giver kemiske dampe som under uheldige omstændigheder vist bare går hen og bliver til en rigtig kedelig oplevelse.



    profilbillede
  • #6   7. dec 2019 Standard del, du kan (Ved jeg) få den ved VW, hvis Nissan ikke kan hjælpe
    Varenummer: 5M0-941-645 (VW)


  • #7   9. dec 2019 Quassimodo!!!!! Du er fandme en helt!!! Jeg har førsøgt hos Nissan og de rystede på hovedet og sagde sådan en kan kun fås sammen med et helt lygte parti til en pris på 5500 og hvis de skulle skaffe en sådan ring til mig seperat, skulle de alligevel ofre et helt lygte parti så prisen blev den samme.

    VW i Assens kunne skaffe den hjem til mig i morgen tidlig klokken 8.00 - pris 130 kr incl moms. Sådan sku! - Jeg er mega lykkelig nu! tak tak tak tak!!!!!


  • #8   9. dec 2019 Glæder mig det kunne hjælpe dig, har kendskab til det er et problem med Nissan at finde varen, den findes faktisk, men deres system er elendigt at søge i, så det faktisk ikke deres medarbejderes skyld. Det faktisk lidt det samme med VW, men har man varenummeret, har man faktisk gjort 90% af deres arbejde med at finde delen. Mit råd er du gemmer varenummeret, for de går altså istykker fra tid til anden.

Kommentér på:
Kan man køre uden en xenon pære forbundet?

Annonce