{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Bmw e39 528i Dør Ligepludselig. {{forumTopicSubject}}

Hey.
Har denne Bmw e39 528i. 1997 kørt 275000
Jeg havde ik kørt i den i ca 2 måneder. så hiver jeg den ud og skal til at trille en længere tur. Men efter ca 5-7 Km Dør den? Som om den intet benzin har i sig.
Så prøver jeg at starte den igen Det ville den ik.
Så lader jeg den stå i 1 times tid så starter den på første hug og så fik jeg kørt den tilbage hvor den døde ligeforan garagen..
Der er ingen lamper der lyser overhoved.
Har haft tester på viser ingen fejl.
Hva kan det være?
Tilstoppet Brændstof filter?
Brændstofpumpen der ik kan følge med mere?
Er såen lidt lost. Håber i kan hjælpe.
Mvh Oliver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e39 528i Dør Ligepludselig.
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #1   26. dec 2019 Vand i benzintanken måske. Prøv med frisk benzin og lidt karburatorvæske

  • #2   26. dec 2019 Da jeg stilte den ind. Der var tanken helt fuld. Og den har stået i en tør garage

  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #3   26. dec 2019 Så du nød til at fejlsøge.
    Start med at sætte en benzin trykmanometer på, og tjek om benzin trykket forsvinder når bilen går.

    Så går du videre når du har undersøgt det.


  • #4   26. dec 2019 Benzin tryk er nok første sted at lede, men ellers ville jeg nok lige lure på krank sensoren. Mener at hvis den går aner bilen ikke at vi er igang og lukker ned. Men så taler vi helt ned, så ikke noget med at liste hjem eller noget. Kæmper den lidt inden den dør etc, er vi nok tilbage til benzin trykket, og dermed pumpe/filter. Det er en ældre dame, så snavs, skidt og kondensvand i tanken er normalt, især hvis den lige har været kørt tom eller meget tæt på.
    Husk at benzin systemet normalt er tryksat, benzin er ikke rart at få i øjnene.

    Bortset fra at benzin er noget ged at arbejde med, er benzin filteret klart det nemmeste at skifte (det er også til at betale for).
    Pumpen er ikke slem at skifte , du skal have bagsædet op, og pumpen er under bagsædet, passager side.
    Hav nu en brandslukker, 1-2 halv liters vand og et par svejsehandsker liggende klar. Benzin dampe er noget ged at arbejde med. Og husk god udluftning.


Kommentér på:
Bmw e39 528i Dør Ligepludselig.

Annonce