{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

René A
René A
Tilmeldt:
4. apr 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Aircon problemer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Peugeot 307 fra 2008 hvor jeg har skifte Aircon kompressore, der var 3,2bar på system inden jeg skiftet den.

Gik fint med at få den skiftet og fyld væske/tryk på igen, trykke er nu 3,5bar.
Men den slår ikke kopling til.

Når jeg måler på stikket til koplingen uden A/C er slået til måler jeg 12V og med A/C slået til måler jeg 14,6V så den gør vel det rigtigte og sender strøm til koplingen.
Koplingen drejer fint rundt med hånden og jeg kan også trykke "pladen" lidt ind.

Hilsen

René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aircon problemer
  • #1   4. apr 2020 Der skal være 5 bar på et velfungerende system.
    Hvor mange gram har du påfyldt?


  • #2   4. apr 2020 Der er IKKE 5 bar på et anlæg i hvile ! nik nærmere 1,5 - 3 bar
    kontroller "pressostaten " højtryk/lavtryk


  • René A
    René A Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   5. apr 2020 Har fyldt 450gram på som skulle være det de forskriver til bilen.
    Kan se andre på nettet at kompressore burde tænde ved omkring 2bar når de fylder væske/gas på.

    Hvis pressostaten ikke virker så ville den vel ikke sende strøm til koplingen? jeg kan måle forskel på Volt når jeg tænder og slukker for aircon systemet.


  • #4   5. apr 2020 Er du sikker på det er en magnet kobling ? Har du prøvet med 12 volt direkte på kompressoren ?
    Mange nye kompressorer styres med pulser !


  • René A
    René A Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   5. apr 2020 Det er den her https://www.carpardoo.dk/product/1732-0801-447 der står
    Nominel spænding [V] 12

    Vil prøve det i morgen med direkte på.


  • #6   5. apr 2020 #2

    Jo der er. Når motoren er slukket er der 5 bar i et velfungerende anlæg på både høj- og lavtryk.

    Når motoren er startet er der 8-10 bar på højtryk, og 2-3 bar på lavtryk.


  • René A
    René A Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   5. apr 2020 Jesper

    Men vil den ikke også gøre det når jeg kan få kompressore til at koble ind, lige nu er probleme vel at den ikke kobler ind og bygger tryk op på højtryks siden som så derefter udligner sig selv når motor er slukke.


Kommentér på:
Aircon problemer

Annonce