{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.924 visninger | Oprettet:

Dl
Dl
Tilmeldt:
16. jan 2010
Emner: 19 Svar: 119

ford focus 1.6 tdci engine system fault steering assist failure {{forumTopicSubject}}

min ford gør for tiden turen kort smiley den siger sån her i displayet
engine system fault og steering assist failure. har målt batteri med bil tændt og slukket og der er tallene som de skal være...

den nemme løsning vil nok være at smække en computer på, men har ikke en så tænker om vi ikke har en venlig sjæl i roskilde området der har en???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ford focus 1.6 tdci engine system fault steering assist failure
  • #1   1. jun 2020 Starter den dårligt?

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #2   1. jun 2020 hvis jeg sætter den på tænding og den ikke siger nogle af fejlene starter den og kører normalt, men den kan så pludselig give fejlen og gå i limb mode... genstart virker nogle gange... men prøver jeg at tænde den med fejlkoderne vil den ikke. så skal tænding tages fra og til til den stopper med at sige det... ret dumt og noget der skal fikses smiley

  • #3   1. jun 2020 Prøv med andet batteri.

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #4   1. jun 2020 som jeg skriver har jeg målt batteriet... 12.6 v med slukket bil og 14.7 v med startet bil.... er det ikke fint?

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #5   1. jun 2020 men det er lige efter jeg har slukket bilen nærmest self... så det kan da godt være du har ret i at det er batteriet der er dødt smiley nu har den holdt stille i 4 timer nu så prøver lige måle igen...

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #6   1. jun 2020 12.58 v nu 4 timer efter sidste kørsel... men igen når bilen er tændt siger den 14.xxv så den har jo masser af spænding når den er tændt men kan stadig lave ballade der, så hvorfor tror du at det er batteriet ?

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #7   1. jun 2020 er der ingen der har en ide eller en tester i roskilde området? smiley

  • #8   1. jun 2020 Der er vel mange værksteder i Roskilde og omegn som kan hjælpe dig? De åbner i morgen smiley

  • #9   1. jun 2020 Søg Forum hvis du ikke tror mig.

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #10   1. jun 2020 martin det er vel okay at forholde sig skeptisk? er bare nysgerrig efter hvorfor den melder to så forskellige ting og at det så skulle være batteri... ja det er der sikkert, men hvis nu man kunne gøre det uden at skulle føle sig pelset bagefter ku det være fint smiley sys de er for dyre i timepris når testeren tager så kort tid som den gør...

  • #11   1. jun 2020 Min mekaniker tager omkring 200 kroner for en fejlkodeudlæsning. Det er meget rimeligt synes jeg, når man tænker på at hans testudstyr koster på den forkerte side af 30.000 kroner + løbende opdateringer smiley

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #12   1. jun 2020 det er jeg enig i, 200 er til at ha med at gøre smiley har snakket med nogle stykker der forventer 500 og op og der sys jeg det er for meget smiley

  • #13   1. jun 2020 Langt de fleste værksteder har fast pris på fejlkodeudlæsning.

  • #14   1. jun 2020 Held og Lykke med bilen.

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #15   1. jun 2020 jo tak smiley smider lige en kommentar her når det er løst så tråden kan afrundes smiley

  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #16   7. jun 2020 så er bilen lavet smiley dårlige lodninger på bagside af speedometer gav løs forbindelse

  • Flemming  P
    Flemming P Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 1
    #17   20. sep 2023 Jeg har samme problemer som du beskriver. Hvordan fandt du ud af det var dårlige lodninger og hvem fiksede det får dig?
    Lyder vildt at en dårlig lodning kan give alle de fejl. Jeg får også Breaklight failure.
    Men fedt du fik det fikset.


  • Dl
    Dl Tilmeldt:
    jan 2010

    Emner: 19 Svar: 119
    #18   21. sep 2023 Hej Flemming, det er ford focus owners gruppen på Facebook der nævnte det for mig og så skilte jeg det selv ad og lavede det. Tog en masse billeder af det jeg skilte ad så jeg kunne samle det igen og det hele gik fint. Men ja det er helt vildt at dårlige lodninger kan få det hele til st kokse ??

Kommentér på:
ford focus 1.6 tdci engine system fault steering assist failure

Annonce