{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Koebben
Koebben
Tilmeldt:
7. okt 2003
Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64

Bremselys på Fabia lyser konstant {{forumTopicSubject}}

Mit bremselys er lige begyndt at lyse hele tiden. Både når bilen er tændt og slukket - nøgle eller ej i tændingen.
Når jeg med foden provokerer bremsepedalen helt op, så holder det op med at lyse. Det er ret træls at køre sådan...

Hvad kan det mon være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremselys på Fabia lyser konstant
  • #1   14. jul 2020 Juster kontakten, eller udskift den.

  • #2   14. jul 2020 Hej
    Defekt eller misjusterwt bremsekontakt
    Mvh kp


  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #3   14. jul 2020 Hvis du kigger op under pedalen, kan du se bremselyskontakten. Det er typisk en simpel omvendt trykkontakt der er presset igennem en åbning som holder fast på den. Den kan trykkes tilbage så kontakten er trykket næsten i bund når pedalen er sluppet.. smiley

  • #4   14. jul 2020 Kontakten skal lige drejes , så den nulstiller, og så spændes igen

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #5   14. jul 2020 Jeg har fået kontakten ud. Tror den er helt død. Starter med at få bestilt en ny! smiley

  • #6   15. jul 2020 Koster 90 kr hos thansen. Har lige skiftet min ud på min fabia

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #7   17. jul 2020 Det hjalp ikke. Med den nye kontakt lyser bremselyset fortsat konstant. Det er kun når kontakten er helt afmonteret, at bremselyset er slukket.

    Til gengæld lyder motorlsmpen nu, samt EPC.

    Det lyder også til, at der er lidt læk i udstødningen, men det er jo en anden sag.

    Der er en fejlkode, som siger: P0571 - Fartoilot/Bremse kontakt A kredsløbsfejl.

    Kan nogle hjælpe mig videre?


  • #8   17. jul 2020 Hej
    Byttet rundt på koblings- og bremseswitch?
    Justering on/off?
    Mvh Kp


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #11   17. jul 2020 Koblings- og bremseswitch kan ikke ombyttes, da der er forskellige modhager på begge kontakter.


    Justering on/off? Forklar gerne smiley


  • #12   17. jul 2020 Hej
    Afhængig af switch position OnOff ved hvile eller omvendt.
    Med andre ord påvirket i en position og upåvirket i anden position.
    Hvor svært kan det være!
    Mvh Kp


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #13   17. jul 2020 Det kan måske være svært - jeg ved i hvert fald ikke hvordan jeg slår den hhv. on og off smiley

  • #15   17. jul 2020 Enten er det en forkert kontakt.
    Eller den er forkert monteret,
    Eller ikke spændt nok ind..
    Det er en dobbelkontakt på sådan en.


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #16   18. jul 2020 Hvis det er kontakten der er problemet, så må den kontakt jeg lige har købt være defekt/forkert, selvom den passer i.

    Bremselyset lyser konstant når den er monteret, og det er kun når der ikke sidder en kontakt i, at bremselyset slukker.

    Alle sikringer er tjekket, og de er ikke brændt over.

    Jeg er ved at blive rimelig gråhåret af det her...


  • #17   18. jul 2020 De kontakter kan sagtens være rigtige, men forkert monteret, de skal jo drejes så der høres et højt klik, ligesom når plastik knækker, så udløser den begge kontakter i føleren, og laver et nul punkt

  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #18   18. jul 2020 @johan p:
    Så er der faktisk en lille chance for, at jeg har skylden, da jeg rodede noget med kontakten inden jeg installerede den. Hvis der en en chance for at man ødelægger den ved at klikke den frem og tilbage, så må jeg måske have fat i endnu en.


  • #19   19. jul 2020 Nogle af dem, skal man montere mens pedal er nedtrådt, så skubber pedalen den op til nulpunkt, og andre skal man montere uden og røre pedal.
    Hvis selve trykstang på kontakt kan justeres, så prøv og træk den ud, og monter forfra


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #20   19. jul 2020 Jeg prøvede lige med pedalen trykket i bund, og stangen i kontakten trukket helt ud ved montering. Nu virker det sørme! Tak.

  • #21   19. jul 2020 Velbe..

  • #22   19. jul 2020 Hej
    Det er godt nok op ad bakke.
    Mvh kp


  • Koebben
    Koebben Tilmeldt:
    okt 2003

    Følgere: 5 Emner: 41 Svar: 64
    #23   19. jul 2020 Og... Så gik det i stykker igen. Nu lyser bremselyset konstant.
    Kan være kontakten er i stykker efter jeg har rodet så meget med den... Håber det blot er det.


Kommentér på:
Bremselys på Fabia lyser konstant

Annonce