{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel M32 gearkasse problemer?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   30. sep 2020 Opel er som vw, den sidste gode bil kom i 1992.....Har du problemer med gearkassen er problemerne nok ikke løst....Min mening er at jo nyere en bil bliver, jo dårligere er kvaliteten...

  • #2   30. sep 2020 hvis den lyder sund skal den nu nok holde obs på at opel foreskriver en anden type gear oile på den nu.. har kørt nu over80,000 km med min m 32 uden problemer

  • #3   30. sep 2020 #2 Der er ingen problemer med gearkassen nu, det er også 2. genreration, hvor de har forbedret den. Hvor ofte får du skiftet olie på gearkassen og hvad koster det?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   30. sep 2020 Skift olie ved 60000km, så er du rimelig sikker på at fejl ikke skyldes olien...Men de siger jo godt nok at olien aldrig skal skiftes ved en manuel gearkasse...Jeg vælger ikke at tro på dem...

  • #5   30. sep 2020 Okay, tak, det lyder rimeligt. Så tør jeg måske kaste mig ud i købet af Astra'en:-). Hvor langt får du den til at gå på literen?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #6   30. sep 2020 Jeg har aldrig haft en af dem, så det kan jeg ikke svare dig på...Men kig på www.spritmonitor.de

  • #7   30. sep 2020 Godt nok ikke specifikt for gearkassen, men om modellen generelt kan følgende også være godt at vide. Dén generation Astra klarede sig rigtig godt i TÜV tests for 0-5 årige biler dengang kan jeg huske. Jeg mener endda den ligefrem vandt sin klasse et år, og at Opel brugte det i deres reklamer. I min verden er Astra J en bil der er 'over engineered'. Den fik tæv for at være stor og tung, men det er den netop fordi den er bygget solidt og af materialer du ikke finder meget bedre for sin bilklasse. I dag er en Opel nødt til at være bedre på alle punkter end sine konkurrenter for at tilfredsstille masserne, jeg tror ikke der findes mange mærker der har skullet imponere i så ekstraordinær grad for at få bare en smule positiv omtale, som Opel skal. Det lærte de med Astra J og til en vis grad også Insignia A, og har sådan set fortsat takterne med de sidste ægte tyske Opel-biler. Bare synd at dén tid er forbi.

  • #8   30. sep 2020 M32 Gearkassen er en Fiat gearkasse, og de køre rigtigt godt, men de har en tendens til at æde deres lejer, efter for længe er lidt tilfældigt.
    Jeg har dog ikke hørt noget om at det skulle være kommet et generationsskifte, men den første model fra midt 00erne døde ind af en kant


Kommentér på:
Opel M32 gearkasse problemer?

Annonce