{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 eller 4 cylindre
  • #1   20. okt 2020 Tror nu kun det er en 3 cylinders

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   20. okt 2020 De har kun 3 ben at arbejde med, og for ringe hvis sælgeren ikke ved dette

  • #4   20. okt 2020 Det er en 3cyl smiley Og hold dig langt væk
    https://fdm.dk/nyheder/bilist/2016-12-lille-motor-med-stort-olieforbrug


  • #5   20. okt 2020 Jeg tænkte det nok. Tak for jeres svar.
    ??


  • #6   20. okt 2020 Hej Johnny. Gælder det også for en 2017 model og den har 110 hk. Claus

  • #7   20. okt 2020 Jeg ville også holde mig fra dem. Vi har før skiftet dem på arbejde grundet olieforbrug

  • #9   20. okt 2020 Der er en være lorte motor, hold dig langt væk

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #10   20. okt 2020 Det er en tre cylindret , og sælgeren er da ligeglad med om den er 3 eller 4 cylindret , bare han får den solgt inden den begynder at drikke af olien .

    Og når du først har skrevet under på slutsedlen er det dig der skal bevise at sælgeren har påstået at den er 4 cylindret , hvilket bliver svært , og når du har skrevet under og kommer tilbage vil svaret være : " Det har jeg aldrig sagt " .


  • #11   20. okt 2020 Dejligt med et Forum hvor man får klar besked.
    Tak skal i have. Jeg går videre i min søgen.
    Claus


  • #12   20. okt 2020 Eller du kunne google
    Peugeot 2008 1,2 e-Thp 110 alliere eat6 specs, så tror jeg der ville dukke et svar op.


  • #13   20. okt 2020 Denne kompakte, rene og højtydende 3-cylindrede motor er effektiv højteknologi i koncentreret form. Den rolige motorgang – lige fra de laveste omdrejninger – gør den til en af de bedste på markedet, og der er perfekt balance mellem momentet ved lave omdrejninger og effekten. Den banebrydende teknologi har gjort det muligt at reducere forbruget og CO2 udledningen med op til 25%.

    I kombination med den nye EAT6 automatgearkasse har 1.2 L PureTech turbo, 110 hk S&S EAT6 en CO2 udledning ved blandet kørsel på kun 110 g/km, hvilket gør den til en af de bedste benzinmotorer med automatgear i klassen.


  • #14   20. okt 2020 THP'en er da mig bekendt ikke udfordret med olieproblemer, det er kun 1,2 suge motoren smiley


  • #15   20. okt 2020 Min nabo har kæmpe problemer med olieforbrug på hans, og de vil intet gøre ved det smiley

  • #16   20. okt 2020 Hej Mads. Er det en magen til den jeg beskriver. Både årgang og motor størrelse

  • #17   20. okt 2020 Lidt ældre, men samme motor smiley

  • #18   21. okt 2020 Den skal bare have en Swedol behandling hos mig, så stopper det.

  • #19   21. okt 2020 Glemte da også lige at nævne at tandremmen sprang før udskiftningsintervallet var nået smiley

  • #20   21. okt 2020 #13
    Det er en spøjs udlænding af motorens karakter.
    Dem jeg har kørt har været ufatteligt dårligt afstemt. Og matcher på ingen måder med den tekst du har fundet.



  • #21   21. okt 2020 Tandremmen løber i oliebad, men har endnu ikke set dem springe før intervallet
    De fleste andre biler skifter man dog ikke tandremmen hvert 5 år som er tilfældet på dem i oliebad, hvorfor man har lagt den i oliebad forstår jeg ikke da gummi og olie aldrig er godt sammen smiley


  • #22   22. okt 2020 Hej igen. Er der samme udfordringer med 3008 benziner.

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #23   23. okt 2020 #22
    Samme motor - samme problemer .

    De bliver ikke løst af at motoren ligger i en anden modeltype !


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #24   23. okt 2020 Der er ikke så mange alternativer i den lille MPV klasse , den mest oplagte er vel nok Renault Captur , men de lider også af modeltypiske fejl som feks slappe forkammerkæder og gearkasser med svingende holdbarhed . Hvis ikke der er en korrekt udfyldt servicebog på sådan en , skal man holde sig væk, og selv om der er - skal man være skeptisk .

    3 cylindrede motorer er bare ikke bygget til at holde 500.000 km !


  • #25   23. okt 2020 Claus - måske ikke 500k. Men det er der vist generelt ikke særlig mange motore der render. Daihatsu har lavet solide 3cyl længe. Og bla Aygo trillingerne er flere gange set med 400k + på tælleren.

    VW klare det også fint. Koreanerne kan også. Mon ikke at Honda 3cyl også tikker nogle km ind.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #26   26. okt 2020 Nu var det jo ikke en Aygo trådstarter stod og manglede ?

  • #27   27. okt 2020 Nej, men du generalisere jo i din sidste kommentar smiley
    "3 cylindrede motorer er bare ikke bygget til at holde 500.000 km !"


  • #28   27. okt 2020 Kasper j Skrev: Tandremmen løber i oliebad, men har endnu ikke set dem springe før intervallet
    De fleste andre biler skifter man dog ikke tandremmen hvert 5 år som er tilfældet på dem i oliebad, hvorfor man har lagt den i oliebad forstår jeg ikke da gummi og olie aldrig er godt sammen smiley.

    Tandremmen i oliebad bliver opløst og smuldre og det sætter sig i smørekanaler og det gælder 1,0 og 1,2 ltr VTI motorer de ligger også i den nye Opel Corsa, FDM har beskrevet problemet.
    Som sådan er der jo ikke noget galt med 3 cyl. motorer, men at PSA laver en motor der ødelægger sig selv er jo deres valg, jeg siger bare nej tak


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #29   28. okt 2020 Tre eller fire cylindre gør ingen forskel. En ordentlig Cadillac V8-er, der kan slå de fire fra, når man cruiser, er nok noget andet, men selv de første Daihatsu var gode, til de øgede ydelsen højere, end produktionsudstyret den gang kunne leve op til. Der er dog stadig forskel på, hvem der har konstrueret motoren, og hvor godt de så har gjort det.

  • #30   28. okt 2020 Kåre - den er du altså lige nødt til at uddybe? I 1987 sendte de deres GTti 3cyl 1liters 101hk turbo motor på gaden. 0-100 på 7.7s med en fwd bil. De gik fint indtil folk hæver effekten voldsomt uden at tilpasse tingene.

    "Daihatsu var gode, til de øgede ydelsen højere, end produktionsudstyret den gang kunne leve op til"


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #31   28. okt 2020 Johnny J
    Jeg kan desværre ikke uddybe det yderligere, for jeg har det kun fra almindelig snak. Det er rigtigt fint, at du kan afkræfte den påstand, når det var eftertuning, der gav problemerne, og ikke Daihatsu selv. Jeg havde den gang en bekendt, som havde købt, den du nævner, og så længe vi stadig havde kontakten, var han voldsomt glad for den.
    Jeg var lige havnet i grøften herinde blandt alle de andre med unøjagtige anekdoter.


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 1 Svar: 4
    #32   29. okt 2020 Der er ikke olie forbrug på en 110 HK 208, har en har aldrig brugt olie, det er kun på den 82 HK den kan have et stort forbrug og er et kendt problem.

    vh


  • Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #33   25. dec 2021 Det er så ikke helt rigtigt Jesper N
    Min 1.2 110hk turbo fra 2016 drak temmelig megen olie kørt 77000 km og bøvlet en del med microstøv og en tandrem der smuldrede, har solgt bilen med stort tab til følge


Kommentér på:
3 eller 4 cylindre

Annonce