{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

BMW E46 vil ikke låse op {{forumTopicSubject}}

Hej
Har en BMW E46 330d den vil gerne låse med fjernbetjening men den vil ikke låse op med fjernbetjening i førersiden alle andre døre virker det fint, skal have nøglen i låsen for at låse op, kan heller ikke låse føredøren op inde fra ved at hive to gange i håndtaget...
Har skiftet låse enheden
Hvad kan det være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E46 vil ikke låse op
  • #1   11. nov 2020 Tror e46 er bygget som e39. De har et modul i venstre bagstolpe som faktisk modtager signalet fra fjernbetjeningen. Vil tro at det er enten modulet eller kabling dertil som har problemer.
    https://www.youtube.com/watch?v=L-2Xyubp0Wk
    https://www.e46fanatics.com/threads/fixed-my-crazy-door-locks-by-replacing-relays-my-diy.606480/
    I mit tilfælde skulle jeg latterligt tæt på modulet for at den fik signalet, efter skifte af modulet virkede det som forventet. (og ja jeg startede med at skifte batteriet.
    Øhm ekstra spørgsmål, har du to nøgler der giver samme resultat eller kun en. Har du kun en, kan defekten ligeså vel ligge i selve nøglen.


  • #2   12. nov 2020 Har 2 men den anden er rimelig smadret, skal lige se om jeg kan trylle lidt med den ??

  • #3   12. nov 2020 Men hvordan kan det så være at jeg ikke kan rykke 2 gange i håndtaget inde fra

  • #4   12. nov 2020 Det kan jeg ikke umiddelbart svare på. Syntes bare det lyder sært at det kun er oplåsning der ikke virker. For så virker motoren, ergo er der kun relæ, ledninger samt kontrol modul tilbage.
    Det med håndtaget gør at fjernbetjeningerne nok er mindre interessante og dermed også det nævnte modul.
    Jeg husker ikke om det er et modul i døren også (central lås + elektrisk vindue), for det vil ellers være næste mistænkte.


  • #6   13. nov 2020 Det kunne godt være en fejl på GM5 modulet

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 35
    #7   14. nov 2020 af frygt for at være helt fra den starter jeg lige med at sige jeg stadig er lærling!.. smiley

    De fleste biler med elekstisk central lås har kun en + og - til låsemotoren og vender så strømmen alt efter om den skal låse eller låse op, det kunne måske??? være en mulighed at den ene af de 2 er brudt og den når den skal låse kan trække stel gennem noget andet, men ikke får strøm når den skal den anden vej? hvis du stadig bøvler med det mandag kan jeg finde et diagram over det hvis du giver mig et reg-nr.. ? smiley det kan self også være en fejl i en boks men det er nok mere sansynligt med en forbindelses fejl


Kommentér på:
BMW E46 vil ikke låse op

Annonce