Forreste blinklys og tågelygte på VW Polo 6R ? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har fået en skør idé - det er bare sådan noget der sker for mig en gang imellem
Jeg har venstre + højre tågelygter til vores VW Polo 6R hvori der er plads til 2 pærer i hver lygte. Den ene er en tågelygte med H8 pære, og den anden har jeg lavet til en 21W pære med orange glas.
Og det jeg har tænkt mig det er:
At den orange pære skal virke som blinklys men virke således, at pæren blinker modsat den originale blinklygte indbygget i forlygten.
Jeg har forsøgt mig med 2 omskifterrelæer, og kan faktisk også godt få det til at virke. Der er bare det problem at når den originale blinklygte ikke er i dens blinkermode, så kan jeg ikke få den extra blinklygte til at være slukket.
Jeg tror at jeg skal ind til blinkerkontakten for at få fat i den 12V+ der sendes til blinkerrelæet, når blinkerarmen står i den stilling, hvor blinklyset skal blinke.
Det kan også godt være at jeg helt skal opgive min idé for det er jo nok ikke helt efter bogen; men alligevel og såfremt at nogen har et forslag til et forsøg, hører jeg gerne
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
sep 2016
Følger: 22 Følgere: 105 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 62
Til at begynde med troede jeg virkelig ikke at det kunne være så vanskeligt at lave min idé - men:
Jeg kan ikke lave lampen 2-polet, og det der med at hente 12V + ved blinkerkontakten og derfra trække ledning ud i motorrummet - tror jeg har givet dødsstøddet til min idé.
Så - selv om jeg synes det kunne se sejt ud, så må den extra lampe "nøjes" med at blinke synkront med den oprindelige blinklygte.
sep 2016
Hvem mon har skrevet dette:
Svar på emne | 27. dec
Forreste blinklys og tågelygte på VW Polo 6R ?
Kobl stel fra ny lygte til plus på orig...
sep 2018
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 5
sep 2016
At lade extralygterne blive ti markeringslys
( pærerne er jo Orange ) sammen med positionslyset.
Volvo jo haft det lavet på den måde i mange år.
Og dernæst lade det oprindelige blinklys styre hvert sit omskifterrelæ, der forsyner extrablinklygterne.
Sådan tror jeg det bliver.
?? Leif
sep 2018
jan 2014
sep 2018
jan 2014
sep 2018
jan 2014
sep 2018
sep 2016
I er bare så goé allesammen, og jeg takker for alle indlæg.
For at udrydde eventuelle misforståelser, vil jeg blive en glad mand såfremt én af jer ville have ulejligheden med at indtegne nogle ledningsforbindelser på min vedhæftede tegning.
Dernæst scanne og sende tilbage på denne tråd.
Forreste blinklys og tågelygte på VW Polo 6R ?