{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.887 visninger | Oprettet:

2.0 tdi start problemer mm. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en a4 b7 med 2.0 tdi.
Den har problemer med at starte når den er kold, det er lidt bedre når den er varm. Derudover så har den problemer når den skal begynde at køre. Hvis man ikke gir meget speeder imens man slipper koblingen, så dør den. Man skal gi meget speeder og file lidt på koblingen, så kan man få den til at køre.
Jeg har prøvet at skifte gløderør, men det hjalp ikke.
Kan det passe der er 2 brændstofpumper? En i tanken og en vakuumpumpe på motoren? Kan det være fordi vakuumpumpen ikke danner tryk nok?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2.0 tdi start problemer mm.
  • #1   27. jan 2021 Tjek synkronisering mellem krumtap og knastaksler, med tester.

• #2   27. jan 2021 Hvad mener du med synkroniseringen? Tandremmen?

• #3   28. jan 2021 Det kan nemt være din tandem pumpen i enden af topstykket der er slidt. prøv at måle trykket på den med et tryk ur, det skal lægge mellem 7 og 10. Og når de bliver slidt så Kan dieselen løbe tilbage til tanken om natten og så bliver de svære at starte. Det godt nok en 2.0 pd tdi motor ikke? ang det med synkronisering der bliver skreven det er vis tandremmen ikke er justeret helt nøjagtig så knast og kromtap ikke står helt hvor de skal. det kan man tjekke ved at sætte en vag tester på og tjekke det ud den skal stå så tæt på 0 som muligt. ang din pumpe i tanken den kan du hurtig tjekke prøv at løse dit diesel filter og så kan du slå bilen til tænding vis der kommer diesel i filter konsolet i kort tid så virker din pumpe fint i tanken. husk den pumpen kun pumper få sekunder når du slår den til tænding uden at starte, så den køre ikke hele tiden uden motoren er startet op. tjek også nu når du har låget af til dit diesel filter at filter ikke er helt sort og fedtet med motor olie. for vis det er det er dine dyser utætte i O-ringe eller tandem pumpe utæt indvendig så diesel og motor olie bliver blandet. tjek også at din temperatur sensor til motoren er i orden med tester da vis den er defekt så kan det give starte problemer også. men jeg ville starte med at tjekke den tandem pumpe/vacuum pumpen ud i enden af topstykket. da jeg har set den gå til tit og give de problemer du beskriver.

• #4   28. jan 2021 Ja havde nemlig også hørt den skulle gå tit.
    Jeg får tjekket synkroniseringen og tjekker også filteret. Er ikke så kendt på diesel, kun benzin, er der ikke noget med st systemet skal udluftes når man har haft filteret eller andet fra dieselsystemet af?

• #5   28. jan 2021 Jo, jeg plejer at fylde filteret med servicerens, eller diesel, og så udluftet med testeren. Men man kan sikkert også udlufte dem ved at tage tænding af og på, eller luse 12v i sikringsboksen til tankpumpen.

• #6   28. jan 2021 Jep plejer bare og slå bilen til tænding en 10 gange, så køre pumpen i tanken kort per gang. plejer så at tage returen slangen af filteret så når dieselen kommer ud af studsen til retur så det fyldt op. men lige ved 2.0 pd der kan man fylde filter op inde man sætter låget på,men har du ingen diesel så gør som jeg beskrev først.

• #7   28. jan 2021 Hvad årgang er den Audi? Tænker på om det måske ikke er en 2.0 tdi pd

• #8   28. jan 2021 Det spurgte jeg også om tidliger om det ikke godt nok var en 2.0 pd motor og ikke en cr. for det jeg forslår er ud fra vis det er en pd motor smiley

• #9   28. jan 2021 Har tjekket lidt på Google, og tror ikke en a4 b7 er leveret med en cr motor. Så det er nok en pd

• #10   28. jan 2021 mener også kun b7 kom med pd i 2.0 tdi. så skulle man op i en 2.7 eller 3.0 tdi i dem for at få en cr motor. hvor i 2.0 skulle man op i en b8 for at få en 2.0 cr tdi motor

• #11   4. feb 2021 Hvad er forskellen på en pd og cr?

• #12   5. feb 2021 Pumpedyse
    Commonrail

Kommentér på:
2.0 tdi start problemer mm.

Annonce