{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Passat med problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg ved snart ikke hvad der er galt - har døjet med det snart længe.

Problemet er som følger:

Min passat 1,6 fra 88 med RF motor (samme som i golf II) ter sig mærkeligt.
Når jeg kører, sætter den pludselig ud - som om den ikke får benzin nok.. går helt ned i trækkraft og bliver til sidst så vag så den ikke kan holde sig selv kørende. Standser jeg motoren og venter et par minnuter, så krer den igen uden problemer.
Problemet er hovedsageligt galt om efteråer og om foråret - ikke om sommeren eller om vinteren. Troede ellers det var gået i sig selv her til vinter, men nej.. det er galt igen.

jeg har selv forsøgt mig med følgende:

* Alle benzinslanger er udskiftet.
* Brændstofsslanger tryktestet for utætheder og renset,
* Benzinfilter udskiftet.
* Alle vaccumslanger på karburator udskiftet og tryktestet for utætheder.
* Tændkabler, rotor og roterhus udskiftet.
* Åndehrør i tanken renset
* Karburatorspirt tilsat for evt. vand i tanken
* Forvarmerør udskiftet
* Nyt luftfilter


Nogen forslag til hvad der kan være problemet?

Gode svar belønnes med en HØJ fra det storbarmede egern, hihi

PFT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat med problemer
  • #1   13. mar 2007 jeg døjer med det samme så jeg er lige med på en lure;)

  • #2   13. mar 2007 har hørt nogle snakke om den pakning der sider under karburatoren sommetider bliver utæt og kan skabe de problemer som du snakker om..

  • #3   13. mar 2007 hejsa

    jeg har haft sammen problem og viste sig at det var køleren som var defekt da jeg skifte den var det væk


  • #4   13. mar 2007 Hmmm... tanken suger fint luft ind - har også prøvet det med tankdækslet . Pakningen uder karburatoren - flangen - er også testet. slutter helt tæt.

    Hvad angår køleren - hvad kan den så have at sige?? tjekker den dog lige i morgen just in case, hehe

    Smider lige en HØJ som tak for de gode svar - Zimmer får også lige en HØJ, da jeg bare gennerelt synes hans bil fortjæner den :o))

    Håber der er flere der kommer med bud og gerne uddybelser :o))


  • ANDERS N
    ANDERS N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   13. mar 2007 hey hey..... din karburator fryse til "is" så der ikk er fri gemmemgang i dine dyser.. tjæk dit varmelæme under indsugnings manifolden, der sidder et lille stik, med en ledning ved ikk helt om det hjælper men du kan jo prøve..
    mere kan jeg ikk gøre...


  • #6   13. mar 2007 Anders - lyder ikke som noget jeg har hørt om før, men jeg vil prøve at se om jeg kan finde ledningen i morgen og se om den er tærret :o)) Nogen der ved mere om den ledning og hvordan den ser ud og hvor den går hen osv?

Kommentér på:
Passat med problemer

Annonce