{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Fejl på EPS/ ABS. 2004 Passat 3BG {{forumTopicSubject}}

Jeg står og har en Passat fra 2004 som har problemer med EPS'en.

Når jeg starter bilen lyser Esp/ abs advarselslampen ikke og jeg kan slå esp fra og til uden problemer hvilket bilen også indikere med lampen i instrumentbrættet. Så snart jeg bakker ud af indkørslen og begynder at køre frem af så hopper bilen (Den bremser selv) et par gange i takt med at abs/ esp advarselslampen blinker, hvor efter den lyser konstant og jeg kan ikke slå esp til eller fra længere. Derefter kan jeg forsætte med at køre bilen uden problemer, dog uden esp.

Hvad kan fejlen være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl på EPS/ ABS. 2004 Passat 3BG
  • #1   11. apr 2021 på med en tester og se hvad den siger
    evt køre en tur og se live data


  • #3   11. apr 2021 Som Dennis siger
    Det kan være at tand kransen på et af hjulene er rustet væk, eller en sensor er blevet træt


  • #4   12. apr 2021 det er med stor sandsynlighed en ABS sensor der er defekt

  • #5   12. apr 2021 Tror nu mere på en abs ring.
    Hvis føleren var defekt ville den jo lyse med det samme når man starter bilen, og bilen har lavet sin selv test.
    Det kan også bare være skidt på føleren eller abs ringen


  • #6   12. apr 2021 Nej, det er ikke sikkert den lyser lige når du starter bilen....det sker først når du begynder at køre og der ikke modtages signal fra sensoren......det har jeg selv oplevet på en audi.

  • #7   12. apr 2021 #6
    Det bliver vi så ikke umiddelbart enige om.
    Men det vil en fejludlæsning kunne afgøre.
    Det du beskriver kunne også sagtens ligge i at sensoren kan have rust imellem sensor og navet hvor den er monteret, således at afstanden evt. bliver for stor mellem sensor og ring.
    Men TS. kan tage og vælge lige de svar han lyster, hvis han vælger at deltage i sit eget spørgsmål. smiley


Kommentér på:
Fejl på EPS/ ABS. 2004 Passat 3BG

Annonce