{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Kas
Kas
Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 18

Bmw 318i 2001 ryster i motoren {{forumTopicSubject}}

Hej bileksperter

Det drejer sig om en BMW 318i fra 2001, og den er kørt lidt over 250t.
Bilen er lige pludselig begyndt at ryste helt vildt fra motoren. Den har ellers kørt uden problemer, og altid serviceret (motorolie + filtre).

1. Når man starter bilen, så mærker man allerede rystelser fra motoren i tomgang, det ryster kontinuert.

2. Når man kører bil så ryster den fra motoren. Styret ryster ikke, dæk ryster hele ikke. Man mærker kun rystelser fra motoren, og gearstangen ryster også.

3. Motoren lever sit eget liv. En gang imellem så stiger omdrejninger uden at jeg giver den gas. Bare sådan. Nogle gang slukker motoren også lige pludselig ud af det blå, mens man kører
Man kan godt nok start den igen uden problemer. smiley

4. Bilen trækker heller ikke som den plejede. Det er som om den tager fat en gang imellem og så bliver den sløv igen.

Jeg er lidt nervøs, er der nogen der kan pege i den rigtig retning, vil rigtig gerne fikse den igen.

Tak på forhånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw 318i 2001 ryster i motoren
  • #1   21. maj 2021 Motor og eller gearkasseophæng defekt !

• #2   22. maj 2021 Ja det lyder klart som defekt gear/og /eller motorophæng. Og så har du forhåbenligt et rat og ikke et styr i den smiley

• #3   22. maj 2021 tjek tænd ledninger spoler og tændrør om alt er ok. for det kan også nemt være den ikke køre på alle cylinder når den halter sådan. har du haft en tester på den også tjekke om der er fejlkoder på noget?. nu har du tjekket alle indsugning slanger og vacum slanger for utætheder?

• Kas
    Kas Tilmeldt:
    jan 2012

#4   22. maj 2021 Tusind tak for jeres hurtige svar.
    Jeg tager den til mekanikeren i dag og få tjekket hvordan motor og gearkasse ophæng ser ud.
    Tændrør er lige blevet skiftet for 2 uger siden. Men vil også bed mekanikeren om at sætte testeren på.

Hvad med omdrejninger, at den selv går i høj omdrejninger en gang imellem uden at jeg giver den gas, er det også pga. Motorophæng?

En anden ting, ved omsdrejningsmåler/meter sidder der en benzinforbrugmåler på sådan en bmw, den lever også sit eget liv. Den stiger også helt vildt meget næsten hver gang jeg accelerere.. så mærkeligt. Den stiger med det dobbelte end den plejer..

Kunne der også være tegn på andet end ophæng og tændingsdele?

• #5   22. maj 2021 der ingen motorlampe der lyser? kunne godt lyde som om den gik på 3 cylinder.

• #6   22. maj 2021 Ja det kan også få din motorlampe til at lyse.

Igen få tjekker mort/gearkasseophæng - ellermed en fejludlæser som sikeket siger det sammmeæ

• Kas
    Kas Tilmeldt:
    jan 2012

#7   24. maj 2021 Status;
    Okay, mekanikeren har kigget på det. Alle ledninger så ok ud, motor og gearkasse ophæng så også ok ud. Problemet er at den ikke køre på alle cylinder, den ene tændrør var dårlig. Vi skiftet tændrør og bilen kørt fint i nogle timer, og så begyndte samme problem igen.
    Mekaniker konkludere at motoren er utæt, og der kommer olie igennem til rem, og tændrør. Det kan ikke fikses. Der er 2 muligheder. Enten skrotbilen for 2200 kr eller skift motoren.
    Så, der er ikke så meget at gøre. Jeg tror jeg vil køre den i noget tid og så skrot den om 1 måneds tid.
    Tilbage til opsparing til ny bil smiley

Kommentér på:
Bmw 318i 2001 ryster i motoren

Annonce