{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Rasle / klirrelyd fra motoren ved koldstart på VW Polo 1.2 TSI 6R ? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg købte i marts 2020 en brugt VW Polo 1.2 TSI 6R fra 2014, der dengang havde kørt 126.000 km.
Allerede i primo april konstaterede jeg klirre/rasle lyde fra motoren ved koldstart, og d. 16. april udskiftede sælgeren taktkæde glideskinner, kædestrammer og tandhjulet på knasten for hans regning.
Så langt så godt !
Men nu har bilen rundet ca. 145.000 km, og der er atter støj fra motoren ved koldstart.
Støjen lyder lidt anderledes, idet den nærmest stiger og falder et par gange, medens at motoren roterer 1200 > 1400 omdr.
Jeg kan ikke forestille mig, at det kan være taktkæden der allerede er begyndt at "snakke" igen !
Støjen forsvinder helt når motoren kommer ned på 700 > 800 omdr.
Jeg har læst her på bilgalleriet, at nogle VAG - biler har en tendens til, at der kan komme støj fra motorens wastegate, der er det spjæld på udstødningsrøret, der by-passer turbinehjulet i turboladeren, for henholdsvis hurtigt at opvarme katalysatoren ved koldstart, for dernæst at regulere ladelufttrykket.
Min motor siger ingen klirre / raslelyde, når først den bare har været startet én gang.
Men jeg er stadigvæk i tvivl om, hvorvidt om det er det spjæld i wastegaten der støjer eller hvad.
Jeg er iøvrigt ellers bare så glad for den lille bil, men ked af at den driller mig med disse irriterende lyde.
Er der nogen der har oplevet noget lignende med deres Polo ?
Leif


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rasle / klirrelyd fra motoren ved koldstart på VW Polo 1.2 TSI 6R ?
  • #1   9. aug 2021 kæden kan godt være for lang allerede hvis han har købt noget af dårlig kvalitet, vil nok foreslå dig at køre forbi vw og få deres bud på det

    i så fald at vw siger det er kæden så sørg lige for at få noget på skrift for så skal den tilbage til det værksted som skiftede den og så skal de skifte den igen og regningen den sender de bare til dem som har solgt dem kæden, det hedder reklamation


  • #2   9. aug 2021 Hej
    Ventil nikketøj støj?
    Lang kæde hvis sådan monteret?
    Vag olietryk for udspænding af taktkædestrammer?
    Manglende eller for tyk motorolie?
    Tilstoppet olisugefilter i bundkar?
    Tilstoppet olifilter grundet mangelfuld olieskift rettidig?
    Opslidt oliepumpe?
    Defekt overtryksolieventil?
    Defekt krumtap/plejlstangs leje?
    Defekt DMF svinghjul hvis sådan monteret?
    MVH KP


Kommentér på:
Rasle / klirrelyd fra motoren ved koldstart på VW Polo 1.2 TSI 6R ?

Annonce