{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Tim S
Tim S
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Brændstoffilter {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg søger her andres input med mekaniker Uddannelse eller et godt kendskab til biler.
Sagen er den at jeg har en mekaniker som ikke slavisk følger servicebogen.
Han kigger på delene og laver en vurdering, hvilket på nogle måder giver god mening. Hvorfor skifte noget som ikke fejler noget??
Olie og filter bliver naturligvis altid skiftet.

Jeg er dog kommet i tvivl. I instruktionsbogen står at brændstoffilter skal skiftes ved 135.000 og den har nu kørt 140.000 og har lige været til service. Han forklarede at når brændstofpumpen skulle skiftes skiftede man også brændstoffilteret. Lig mærke til "man" som om det er helt normalt.

Bremsevæsken skal skiftes hver andet år, men køre nu på de tredje år. Her forklarer han at så længe jeg ikke køre i bjerge eller med en stor campingvogn har det ingen betydning. Han inspicere bremserne og ser om bremsevæsken viser tegn på overophedning eller noget i den stil.

Jeg aner intet om det. Jeg ønsker bare en bil som holder i mange år. Igen kan jeg sagtens se argumentet ikke at skifte noget som ikke fejler noget og ikke skal skiftes før det er nødvendigt.
Jeg ville blot høre jeres input og ham han har ret i det han siger.

Bilen er i øvrigt en Mazda 6 2.0 sky-G 165HK fra 2014

Vh Tim.S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændstoffilter
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   24. aug 2021 Find dig en anden mekaniker.....Bremsevæske skal skiftes fordi det optager vand med tiden og derfor falder kogepunktet. Det har intet og gøre med om man kører med campingvogn....Brændstof filter skifter man ikke kun når pumpen skal skiftes, et dårligt filter kan ødelægge pumpen....Den mekaniker der ville jeg absolut aldrig bruge...

• #3   24. aug 2021 Følg altid service forskrifterne. Jeg køre selv var halvt interval på oliefilter og olie. Brændstof filter få lov at køre 50.000km og tandrem samt multirem få lov til at køre efter intervallet. Bremsevæske hvert 2.år eller nå der skiftes skiver og klodser..

Jeg ville være utilfreds med den mekaniker og har selv haft et værksted der ikke adskiller bremser og smør dem. De sagde de bare kiggede efter bremse belægning og skivernes stand. Men de målte ikke skiven heller. Så det værksted bruger jeg ikke mere. Nu klare jeg det meste selv fordi jeg ikke vil betale for at ting ikke bliver gjort.

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.515
    #4   24. aug 2021 lyder som en doven mekaniker.
    det giver kun flere penge i kassen til ham, når ham skifter delene.

• #5   24. aug 2021 Er det ikke en benziner?

Dem skifter man generelt ikke filter på.

Bremsevæske kan normalt holde sig over kogepunkt i 4 år (+200 grader) . Lyt til din mekanikers råd, lyder til at han lige præcis ved hvad han laver, jeg havde gjort det samme, dog plejer jeg at kontrollere kogepunktet på bremsevæsken, så man er sikker på at den netop kan køre med campingvogn i bjerge.

• #6   24. aug 2021 Hvilket brændstoffilter på pågældende bil ville i skifte?

• Tim S
    Tim S Tilmeldt:
    feb 2014

#7   25. aug 2021 Tak for jeres input alle sammen
    Ja det er en benziner.
    Jeg mener kun der er et brændstoffilter?

• #8   25. aug 2021 Det skal ikke skiftes på den model.

• Tim S
    Tim S Tilmeldt:
    feb 2014

#9   25. aug 2021 Tusind tak for alle jeres input.
    Jeg kan forstå at min mekaniker ikke er alene om den vurdering. Og meningerne er MEGET blandet.

Kommentér på:
Brændstoffilter

Annonce