{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.979 visninger | Oprettet:

Bremse er hård og ikke særlig god {{forumTopicSubject}}

Aften BG

Jeg har lige købt sådan en FORD FUSION (JU_) 1.4 (80Hk) 1. Reg. dato 22-01-2003 hvor bremsen ikke er helt som jeg gerne vil have den.

Jeg var en tur på GDS i dag hvor jeg havde forbremserne adskilt, renset og smurt op og til sidst samlet igen smiley
Skiver og klodser er jeg sikker på blev skiftet i marts måned i år da den blev synet, de ser i hvert fald sådanne ud.
jeg pressede ikke stemplet ind i kaliperen da der var fin plads til at få den på plads igen.

Den blev lidt bedre i det men den er stadig ret hård uden at tage rigtigt fat.
Når man træder på bremsen så begynder den at bremse med det samme som den skal men næsten med det samme bliver pedalen hård og så skal der trædes ekstra til før den bremser halv kraftigt.

Når jeg holder stille og moser pedalen helt i bund kan man høre det giver sig i forbremserne så tror ikke de sidder fast og klodserne kunne også uden problemer bevæge sig frit i ået

Bagbremserne havde jeg ikke adskilt men man kan mærke at den tager fat med håndbremsen når man hiver den - den blokker ikke hjulene men tager farten fornuftigt af når man kun trækker håndbremsen.

Så er der nogen som har et forslag til hvad der kan være galt?

Mvh
Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse er hård og ikke særlig god
  • #1   26. sep 2021 har.du kontrolleret vakuum forstærker virker.
    som man lærte da man tog kørekort.

med slukket motor, pumper du 3~4gmge på bremse pedalen, for og fjerne al vakuum
    hold pedalen i bund, start så motor.
    og pedalen, skal nu synke et stykke, når der komme vakuum på.

ud fra denne test, ved du så hvor du nu skal fejl søge

• #2   26. sep 2021 Nah det har jeg da ikke fået gjort - heller smiley

Men burde der så ikke ændres på motorgangen hvis den er utæt?
    For der er ikke noget der ændrer sig når man trykker på pedalen mht. motorgangen.

Hvis den ikke synker hvad skal der så kikkes efter som næste step?
    Mere når nu jeg har klappen åben alligevel smiley

Kæft jeg kan godt mærke det er ved at være længe siden jeg sidst har rodet bil.
    Konen valgte at hun ville privat lease fremfor at købe og min erhvervsbil er der serviceaftale på også, så det er jo ikke meget man roder mere selv smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   26. sep 2021 HVis den ikke falder når du laver den test som dennis beskriver, så er slangen enten utæt eller knækket....Eller bremseforstærker virker ikke....

• #4   26. sep 2021 Jeg må lige prøve den i morgen før jeg kører på arbejde

Så smider jeg lige en opdatering om hvordan den opfører sig smiley

• #5   27. sep 2021 mange motor, i dag, har en vakuum pumpe, så vil en utæthed ikke have dem store indflydelse på motorgangen.

ikke i samme stil som.ældre motor, hvor vakuum, kom fra indsugnings manifoldet

• #6   27. sep 2021 Her til morgen, før bilen blev startet, skulle jeg træde 4-5 gange på bremsepedalen før den blev hård.
    Da jeg startede bilen sank pedalen som den skal.

Er næste step så at se om det skulle være stemplet i kaliber der har sat sig eller ikke kan bevæge sig nok?
    Bilen bremser lige når man moser pedalen i bund og holder løst på rattet.

• #7   27. sep 2021 Vil det sige du helt bevidst kører rundt i en bil med defekte bremser ???? smiley smiley smiley smiley

• #8   27. sep 2021 Ja Trolle men KUN inde på strøget i myldretiden og så med 70 km/t smiley smiley

Nej selvfølgelig ikke.
    Bilen kan bremses forsvarligt men det kræver et godt tryk på pedalen.
    Har hentet bilen forrige weekend og kørte den hjem og så i går var jeg på GDS værksted hvor jeg ikke var helt tilfreds med resultatet.
    Men nu kræver det jo ikke at man kører i bilen for at tjekke vacuum forstærker det er kun at starte bilen.

Men hvordan tjekker du selv om bremserne virker uden at køre i bilen?

• #9   27. sep 2021 Men hvordan tjekker du selv om bremserne virker uden at køre i bilen? På en bremsetand hos min mekanikker - efter at bilen er blevet transporteret af Falck smiley

• #10   27. sep 2021 Det er godt Trolle smiley

Men du behøver ikke at bekymre dig om bilen kører rundt med defekte bremser.
    Bilen er en ekstra bil der skal bruges fra slut november.
    Bilen kan bremse som den skal men er ikke blød og lækker i pedalen som f.eks. vores 15 år nyere C4 cactus
    Bilen holder 5 minutter fra GDS så det er ikke fordi der køres flere timer mellem hjem og værksted.
    Bilen er synet med de bremser der er på nu og har kørt under 1.000 km efter sidste syn i marts måned 2021 så hvis den var helt gal var den nok ikke blevet synet.

Hvis du ikke har noget brugbart til tråden bedes du undlade at kommentere yderligere, tak.

• #11   27. sep 2021 Kim b: Trolle er som een far , for os alle, altid positiv og meget hjælpsom

• #13   27. sep 2021 #12
    Den er afprøvet som det kan ses i #6 så tror ikke det er den.

Ja det er ikke det fedeste i verden når man lige pludselig selv skal overføre alt kraft for at få den til at standse

Jeg hælder til at det er kalibrene der er problemet for de ser ud til at være de originale.

og nej kører ikke rundt i bilen - andet end til GDS værkstedet som ligger 5 minutter væk, som også er ved at være slut nu hvor de lukker ned smiley

• #14   27. sep 2021 Dine bremseklodser kan være for hårde. Det giver lang holdbarhed, men er ikke SÅ nemt at dosere, eller køre med.
    Sønnens Fiesta var omvendt: Når jeg kom fra vores med "normale" bremser og skulle køre i hans, var jeg tæt på at forlade kabinen gennem forruden.
    Ikke kun jeg, men andre prøvede den og sagde, at den var nærmest umulig at lave en "normal" opbremsning med.
    Nye klodser, og problemet var løst.

• #15   28. sep 2021 Det er originale Ford klodser og skiver der er på bilen foran.
    Ham jeg købte den af arbejder hos Ford og hver gang der har været noget er den lavet der.

Så tænker at det er mindre sandsynligt at det er klodserne der fejler noget - de var også nemme nok at rense af med sandpapir.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.311
    #16   28. sep 2021 ud på en grusvej og brems den igennem så ABSen får lov til at arbejde , kan være en rustskal eller en træg ventil i blokken der lige skal have lidt aktivering

• #17   28. sep 2021 Er det skiverne som har været for varme, så de er blevet overfladehærdet?

• #18   28. sep 2021 Var nede - på vejen foran min boligblok - og hive forhjulene af og også kalibrene.

Pressede stemplet tilbage i hver af dem uden problemer og de kørte også fint ud igen uden problemer.

Der er ikke nogen forskel på effekten af bremserne før og efter stempel motion.

Der er heller ikke nogen forandring i effekten hvis jeg pumper pedalen hurtigt eller langsomt ved nedbremsning.

Der er heller ikke forskel hvis jeg trækker håndbremsen en tand eller to - ved tand 3 er håndbremsen I indgreb og bremser selv bilen ned.

Når man bakker og bremser med samme tryk på pedalen så føles det som om bilen bremser kraftigere hvilket vel skyldes at bagbremserne tager bedre fat baglæns end forlæns (kan jeg huske der blev fortalt på teknisk skole tilbage i 1996) smiley

Jeg har ikke været på en grusplads / vej men det må prøves.

Skiverne ser ud som nye og har ikke noget blåligt skær eller andet som viser at de skulle have været for varme - der er heller ikke rysten i rattet ved nedbremsning.

• 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #19   28. sep 2021 Jeg tænkte på, om ikke det er fordi det er 2 forskellige måder det er bygget op på, din C4 og så din Ford, C4 kører vel med hydraulikpumpe, så din bremsepedal er "bare" er en ventil som du doserer trykket med, derfor en dejlig "blød" pedal, men der må vel være nogle Citroen folk herinde også !

• #20   28. sep 2021 Jeg er selv ved at være der hvor at jeg også er ved at blive overbevist om at det bare er sådan en 18 år gammel bil bremser.

Den kan som sagt godt bremse og også inden for 6 meter med 30 km/t som loven foreskriver.

Jeg prøver at smutte en tur på en parkeringsplads belagt med grus i morgen og så se om det ændrer noget samt om ABS går i indgreb som den skal.

Kommentér på:
Bremse er hård og ikke særlig god

Annonce