Bremse er hård og ikke særlig god {{forumTopicSubject}}
Aften BG
Jeg har lige købt sådan en FORD FUSION (JU_) 1.4 (80Hk) 1. Reg. dato 22-01-2003 hvor bremsen ikke er helt som jeg gerne vil have den.
Jeg var en tur på GDS i dag hvor jeg havde forbremserne adskilt, renset og smurt op og til sidst samlet igen
Skiver og klodser er jeg sikker på blev skiftet i marts måned i år da den blev synet, de ser i hvert fald sådanne ud.
jeg pressede ikke stemplet ind i kaliperen da der var fin plads til at få den på plads igen.
Den blev lidt bedre i det men den er stadig ret hård uden at tage rigtigt fat.
Når man træder på bremsen så begynder den at bremse med det samme som den skal men næsten med det samme bliver pedalen hård og så skal der trædes ekstra til før den bremser halv kraftigt.
Når jeg holder stille og moser pedalen helt i bund kan man høre det giver sig i forbremserne så tror ikke de sidder fast og klodserne kunne også uden problemer bevæge sig frit i ået
Bagbremserne havde jeg ikke adskilt men man kan mærke at den tager fat med håndbremsen når man hiver den - den blokker ikke hjulene men tager farten fornuftigt af når man kun trækker håndbremsen.
Så er der nogen som har et forslag til hvad der kan være galt?
Mvh
Kim
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
som man lærte da man tog kørekort.
med slukket motor, pumper du 3~4gmge på bremse pedalen, for og fjerne al vakuum
hold pedalen i bund, start så motor.
og pedalen, skal nu synke et stykke, når der komme vakuum på.
ud fra denne test, ved du så hvor du nu skal fejl søge
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Men burde der så ikke ændres på motorgangen hvis den er utæt?
For der er ikke noget der ændrer sig når man trykker på pedalen mht. motorgangen.
Hvis den ikke synker hvad skal der så kikkes efter som næste step?
Mere når nu jeg har klappen åben alligevel
Kæft jeg kan godt mærke det er ved at være længe siden jeg sidst har rodet bil.
Konen valgte at hun ville privat lease fremfor at købe og min erhvervsbil er der serviceaftale på også, så det er jo ikke meget man roder mere selv
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jul 2008
Så smider jeg lige en opdatering om hvordan den opfører sig
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
ikke i samme stil som.ældre motor, hvor vakuum, kom fra indsugnings manifoldet
jul 2008
Da jeg startede bilen sank pedalen som den skal.
Er næste step så at se om det skulle være stemplet i kaliber der har sat sig eller ikke kan bevæge sig nok?
Bilen bremser lige når man moser pedalen i bund og holder løst på rattet.
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
jul 2008
Nej selvfølgelig ikke.
Bilen kan bremses forsvarligt men det kræver et godt tryk på pedalen.
Har hentet bilen forrige weekend og kørte den hjem og så i går var jeg på GDS værksted hvor jeg ikke var helt tilfreds med resultatet.
Men nu kræver det jo ikke at man kører i bilen for at tjekke vacuum forstærker det er kun at starte bilen.
Men hvordan tjekker du selv om bremserne virker uden at køre i bilen?
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
jul 2008
Men du behøver ikke at bekymre dig om bilen kører rundt med defekte bremser.
Bilen er en ekstra bil der skal bruges fra slut november.
Bilen kan bremse som den skal men er ikke blød og lækker i pedalen som f.eks. vores 15 år nyere C4 cactus
Bilen holder 5 minutter fra GDS så det er ikke fordi der køres flere timer mellem hjem og værksted.
Bilen er synet med de bremser der er på nu og har kørt under 1.000 km efter sidste syn i marts måned 2021 så hvis den var helt gal var den nok ikke blevet synet.
Hvis du ikke har noget brugbart til tråden bedes du undlade at kommentere yderligere, tak.
jan 2021
Følger: 12 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 437
jul 2008
Den er afprøvet som det kan ses i #6 så tror ikke det er den.
Ja det er ikke det fedeste i verden når man lige pludselig selv skal overføre alt kraft for at få den til at standse
Jeg hælder til at det er kalibrene der er problemet for de ser ud til at være de originale.
og nej kører ikke rundt i bilen - andet end til GDS værkstedet som ligger 5 minutter væk, som også er ved at være slut nu hvor de lukker ned
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Sønnens Fiesta var omvendt: Når jeg kom fra vores med "normale" bremser og skulle køre i hans, var jeg tæt på at forlade kabinen gennem forruden.
Ikke kun jeg, men andre prøvede den og sagde, at den var nærmest umulig at lave en "normal" opbremsning med.
Nye klodser, og problemet var løst.
jul 2008
Ham jeg købte den af arbejder hos Ford og hver gang der har været noget er den lavet der.
Så tænker at det er mindre sandsynligt at det er klodserne der fejler noget - de var også nemme nok at rense af med sandpapir.
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.311
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
jul 2008
Pressede stemplet tilbage i hver af dem uden problemer og de kørte også fint ud igen uden problemer.
Der er ikke nogen forskel på effekten af bremserne før og efter stempel motion.
Der er heller ikke nogen forandring i effekten hvis jeg pumper pedalen hurtigt eller langsomt ved nedbremsning.
Der er heller ikke forskel hvis jeg trækker håndbremsen en tand eller to - ved tand 3 er håndbremsen I indgreb og bremser selv bilen ned.
Når man bakker og bremser med samme tryk på pedalen så føles det som om bilen bremser kraftigere hvilket vel skyldes at bagbremserne tager bedre fat baglæns end forlæns (kan jeg huske der blev fortalt på teknisk skole tilbage i 1996)
Jeg har ikke været på en grusplads / vej men det må prøves.
Skiverne ser ud som nye og har ikke noget blåligt skær eller andet som viser at de skulle have været for varme - der er heller ikke rysten i rattet ved nedbremsning.
jun 2014
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
jul 2008
Den kan som sagt godt bremse og også inden for 6 meter med 30 km/t som loven foreskriver.
Jeg prøver at smutte en tur på en parkeringsplads belagt med grus i morgen og så se om det ændrer noget samt om ABS går i indgreb som den skal.
Bremse er hård og ikke særlig god