{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.435 visninger | Oprettet:

simon L
simon L
Tilmeldt:
19. nov 2021
Emner: 2 Svar: 4

Golf 8 Gte hjemme oplader fejlmelding {{forumTopicSubject}}

Hey tænkte lige jeg ville høre herinde inden jeg ringer ind til Vw's værksted og høre dem ad.
jeg har lige købt en Golf Viii GTE, og har egentlig ikke haft nogle problemer med den, jeg har opladet den ved en stander uden problemer.
Når jeg prøver at oplade hjemme hos mig selv får jeg dog 3 fejlmeldinger fra opladeren
PE Break Error
Live PE error
AC Voltage Error
er der nogen herinde der har prøvet det før eller hørt om det før og eventuelt har en ide om hvad problemet kan være?


Kommentarer på:  Golf 8 Gte hjemme oplader fejlmelding
  • #1   19. nov 2021 Er det en fastmonteret lader, eller din mormor lader til bilen som bare skal i et almindeligt stik i væggen?

    Hvis den er fastmonteret, skal du have fat i elektrikeren der gar monteret den.

    Er det mormor laderen, så er din el-installation ikke god nok.

    Spændingen falder for meget når laderen forsøger at trække strømmen, og din jordforbindelse er ikke god nok.

    Jeg har samme problem hvis ikke jeg trækker en 400V forlængerledning fra mit kraftstik til komfuret. Så er spændingen stabil nok, og jordforbindelsen har lav nok modstand.
    Mit stik i skuret dur ikke - og min nabo som har en Tesla, har samme problem.


  • simon L
    simon L Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 2 Svar: 4
    #2   19. nov 2021 Det giver bare ingen mening da der står man skal have 230V og det er også det vi har

  • #3   19. nov 2021 Så det er altså mormor laderen?

    Du må slet ikke trække den på en 10A sikring, som der er i de fleste hjem.
    Der er helt specielle regler for elbil ladere og hvilken el-installation de kræver. Der skal også være skillerelæ osv på...

    Der er en masse god info her: https://www.sik.dk/erhverv/elinstallationer-og-elanlaeg/vejledninger/elinstallationer/elbiler/opladning-el-biler

    Jeg har selv en Renault Zoe, som jeg er skide glad for - men jeg kan ikke lade den hjemme, for jeg gider ikke betale for el arbejdet.
    Men det virker fint med kun at lade på arbejdet - det er gratis. smiley


  • simon L
    simon L Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 2 Svar: 4
    #4   19. nov 2021 Ja det er mormor laderen, jeg sætter pris på det hurtige svar, det vil jeg kigge videre på.
    Mange tak for det smiley


  • #5   19. nov 2021 #4 - No problem. smiley

  • #6   20. nov 2021 Du skal huske at den skal ha jord med i stikket.

  • simon L
    simon L Tilmeldt:
    nov 2021

    Emner: 2 Svar: 4
    #7   20. nov 2021 Problemet er løst nu, og det var lige præcis fordi der ikke var jord i lader stikket smiley

Kommentér på:
Golf 8 Gte hjemme oplader fejlmelding

Annonce