{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Tuning {{forumTopicSubject}}

hej jeg vi spøg om er der nogen herinde der har erfaren med en motor til nissan 2.0sr20de på min almera jeg vi montere en turbo på ved i hvormeget kan men få ud af den uden og skifte noget i motoren måske kun pakning eller andre små ting
hvis der er nogen der geder lave den projekt for mig jeg bor på øsjylland vi kan lave en deal


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning
  • #1   30. nov 2021 Det er ikke kun småting.

    Den motor findes i en SR20DET version med andre plejlstænger, stempler og en masse andre ting, som gør at den "kan holde" til at køre med Turbo.
    Selv med alle de forskelle, er den motor sart - og den er kendt for at begå selvmord hvis alt ikke spiller 100%.

    Så mit råd til dig er at sælge bilen og købe en anden, som har den ekstra effekt du synes du mangler. Din Almera har hverken kobling, gearkasse, bremser eller undervogn til at håndtere mere effekt alligevel.

    Sådan et projekt giver kun mening hvis man ikke skal betale sig fra en masse timer, men kan skrue det hele selv.


  • #2   1. dec 2021 Jeg har fundet nogen motor i holland sr20det med gearkasse osv til omkring 20 men jeg ved ikke helt om det kan betale sig det er jo kun en almera men den er meget ren og flot eksemplare med masser ny gode reservedele jeg har også lige købt gevind og den har tårnstiver for og bagved og batteri flyttet bagved for den var en turbo bil tidligere og godt lavet så kan vægten bliver delt og mere plads i motorrom
    Jeg har haft flere store spots biler før som supraer osv derfor jeg blive usikker nogen gang med og bygge den


  • #3   2. dec 2021 Hvis den tidligere har kørt med turbo, så kan det godt være den er lavet til at kunne klare den ekstra effekt. Spørg evt. tidligere ejer, om hvad der er lavet ved motoren.

    Hvis der intet er lavet, så ville jeg købe motor og gearkasse osv. som du nævner, det er helt klart nr. 1.. Men følger alt med til motor? Tænker ledningsnet, turbomanifold, turbo, intercooler, dyser osv.. alt andet vil løbe over prisen og kun give dig hovedpine, hvis du selv eller for den sags skyld, skulle finde nogen andre til at lave det for dig.

    Som #1 Sajmon nævner, så er det et projekt der giver mening, hvis man selv kan skrue.


  • Berke K
    Berke K Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 5
    #4   9. dec 2021 Jimmy Oakes på Youtube har lige gjort det, dog på en S14. Nu ved jeg ikke om sr20de fra almera og silvia er de samme, men der dækker han en del for dem som også vil bygge tryk på deres DE.

Kommentér på:
Tuning

Annonce