{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Abs fejlkode Vw Polo 9n Venstre baghjul {{forumTopicSubject}}

Hej:-)

Jeg har rodet med en gammel polo 9n 1.4 tid fra 2008 af.
Har en abs fejl på Venstre baghjul og har skiftede Venstre hjul lejer og abs sensoren på den.
Men den laver stadigvæk en fejl kode på den.

VCDS fejlkoder hedder:
00290

Omdrejningsføler Venstre baghjul,
012 elektrisk fejl i strømkreds.

Er der nogle der har haft samme fejl og ved hvordan jeg lige skal ordne den fejlkode??

Jeg takkker
Hilsen
Urskov


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abs fejlkode Vw Polo 9n Venstre baghjul
  • #1   20. dec 2021 mål ledningerne igennem fra stikket til følere og op til ABS styrenhedden

    kan være knækket ledning.

    er de i orden, skal du måle om der kommer rette signaler i ledningerne.

    kan også være selve and styreenheden der er defekte,


  • #2   20. dec 2021 Har du tjekket
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00290


  • #3   20. dec 2021 Nej det har jeg ikk kiggede.
    Er ikk den bedste til engelsk desværre


  • #4   20. dec 2021 Sørg for at dæktryk er ens, det bøvlede jeg længe med på en Audi.

  • #5   20. dec 2021 Ville udmåle sensoren med multimeter, hvis du ohmer den, skal den ligge mellem 750 og 1250 ohm, så kan du sætte multimeteret til at måle AC volt, og så skal du kunne måle 3,5 AC mV, mens du drejer hjulet rundt, er ikke helt hundrede på værdierne, men det er deromkring. Mener at ledningerne til sensorne er samlet under bagsædet, de kan være gået til i stikket, ellers kan du måle fra stikket på ABS modulet, så du udelukker knækkede ledninger.

  • #6   22. dec 2021 Jeg har kæmpet en del med OEM abs sensorer til BMW, de virker bare ikke godt nok. Kan tænkes at du har samme problem. Er det tilfældet bør det vise sig når du måler sensoren ud.
    Vær oppmærksom på at rust/snavs ved abs sensor monteringshul, kan hæve sensoren 1-2mm og det kan være nok til at den ikke ser sensor ringen stabilt længere.
    Som det også bliver nævnt kan selve kablet op til boksen blive trist/klemt etc.


Kommentér på:
Abs fejlkode Vw Polo 9n Venstre baghjul

Annonce