{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Føler vw touran {{forumTopicSubject}}

Har en touran 1,9 TDI årg 05. Som har utrolig svært ved at starte den skal næsten køre 10 min på starteren før bilen starter. Har mistanke om det er ledningerne ned til krumtapsføleren der er skyld i det da omdr måleren heller ikke virker. Kan jeg evt tjekke det med en måler om der skal være 12 volt i alle 3 ledninger


Kommentarer på:  Føler vw touran
  • #1   18. jan 2022 Ledning, sensor eller stik. Måske en kombination
    Man kan med besvær udmåle sensoren ( jeg ved ikke hvilken. Enhed man måler og hvilke tal der er godt eller skidt. Men det jo dejligt nemt at sige udmåle smiley )

    Ved ikke om fejlkode matcher sensorfejl. Men det der nok en mekaniker der kan hjælpe med at svare på.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.267
    #2   20. jan 2022 der skal kun være strøm på en af ledningerne (5 eller 12v kan ikke huske det) , de andre er signal og stel
    men nu er det ikke unormalt at det er sensoren der fejler , det er godtnok lidt bøvlet at skifte den da oliefilterkonsollen skal afmonteres på nogle modeller


  • #3   20. jan 2022 Mit gæt er at du har for lave start omdrejninger pga. af et dårligt batteri, og har set det flere gange på værkstedet med de tdi motore.

    Prøv for sjov at få starthjælp med nogle gode startkabler på bilen når du starter den. Har du en oplader du kan have på natte over, er det også en mulighed.


Kommentér på:
Føler vw touran

Annonce