{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri nyt Octavia 1.4 TSI 2014 nulstilles ??
  • #1   4. apr 2022 da jeg fik skiftet batteri på min g7'er fik jeg også at vide der skulle tester på, grunden var at hvis ikke du gjorde det, så var det ikke sikkert at du ville få den optimale ladning af batteriet, da bilen jo troede at der sad et andet batteri i.

men man kan sagtens skifte batteri uden at nulstille med tester, og bilen vil stadig virke, bare ikke sikket at den vil lade batteriet optimal smiley

• #2   4. apr 2022 Et uafhængigt værksted sagde der skulle tester på, Skoda sagde KØR smiley

Vil iøvrigt lige gøre opmærksom på at hos SKODA der fik jeg den bedste deal på et Varta, billigere end ved grossisten, det originale koster et par tusinde.

Det tager 5 min at skifte det.

• #3   4. apr 2022 Man "koder" det med en tester for at "bilen skal vide" at der er kommet nyt batteri på.
    Så skulle bilen få en frisk historik på "lade cyklus" osv.
    Her sætter man serie nummer på nyt batteri ind via i original tester / VCDS / ODB11 eller hvad man måtte kunne ønske sig.
    Nu er der nok ikke så meget raket videnskab over et batteri og dets ladning i en fossilbil.
    Så hvis Skoda siger kør, så ville jeg altså ikke ligge mere i det, og bare køre.

• #4   4. apr 2022 Styresystemet skal vide der er et nyt batteri på, godt nok, men det er alligevel pudsigt der er 2 forskellige meldinger fra 2 værksteder.
    Ekspedienten hos SKAODA gik på min opfordring ud i værkstedet og spurgte mekanikerne, han vidste det ikke selv.

• #5   4. apr 2022 Skift batteri til samme fabrikat - type - størrelse = INGEN KODNING NØDVENDIG
    samme type - andet fabrikat - samme størrelse (Amp.timer - EAN værdi) INGEN KODNING
    Hilsen Autoelektrikeren

• #6   4. apr 2022 vi koder altid på seat af nyere dato. smiley

• #7   4. apr 2022 Er gået fra 59Ah til 60Ah og begge har 640A Crank.

Men en pudsig ting er at min bagrudevisker kun har kørt perfekt i de første 2 mdr jeg havde bilen, siden har den lagt sig til hvile hvor den nu havde lyst, det forsvandt totalt da der kom nyt batteri på, næsten 2 år efter, så længe har der åbenbart været noget med batteriet.

• #8   4. apr 2022 Er man medlem af fdm, skifter de gratis og gratis batteri.. Hvis den ikke går i gennem deres test. Så må de også kode den til hvis den skal kodes smiley

https://fdm.dk/medlemskab/batteriskift

• #9   5. apr 2022 # 7
    Når batteriet udskiftes afbrydes strømmen og alle styreenheder genstartes - derfor virker din visker igen !!!
    Radioen i min UP havde ikke RDS funktionen med selv at skifte sender men den kom også igen efter afbrydelse af batteriet smiley smiley

• #10   5. apr 2022 Dengang det ikke virkede perfekt troede jeg det var et relæ, men så længe den bare flyttede sig i de rigtige intervaller, var det for mig ligegyldigt hvor den lagde sig til hvile smiley

Kommentér på:
Batteri nyt Octavia 1.4 TSI 2014 nulstilles ??

Annonce