{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
11. jul 2020
Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8

Sten i dæk {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige sat sommerdæk på bilen.

Jeg gennemgår altid dækkene ved skift, og fandt en sten på ca 4-5 mm der havde boret sig ind i en af slidfladerne på dækket.

Jeg har fjernet stenen, men det har jo så efterladt et fint lille hul. Dækkene er ret nye, så jeg formoder at der er mønster nok, men burde jeg alligevel få det tjekket yderligere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sten i dæk
  • #1   11. apr 2022 Hvis det holder trykket er der ingen problemer smiley

  • #2   12. apr 2022 Hvis ikke det taber luft er det lige meget.

    Jeg bor ved en grusvej og kører 2 km hver gang jeg skal ud, så jeg har tit sten siddende i mønsteret og punkterer ofte, senest i sidste uge, hvilket er 8 gange på 2 år, det er deprimerende men sådan er det bare, jeg aner ikke hvad jeg skulle kunne gøre ved det.
    6 gange kostede det ny dæk.

    Ødelagde et 4x4 dæk der havde kørt under km 1.000, der sad en stor flintsten i det 15 mm dybe mønster, lignede sådan en stenalder pilespids smiley


  • #3   12. apr 2022 Billede smiley
    Kigger også altid mine dæk efter, og hvis jeg har ramt noget der IKKE er på SLID FLADEN så blir jeg ked af da det smiley .

    På mine vinterdæk for ca 2 år siden fandt jeg , hvad der ligner resten af en cykel ventil, jeg ikke kunne se hvad det var og prøvede og pille det ud.... Det kunne jeg ikke så fandt en tang og trak til! med hård kraft. Puuuuuuuuuuusssssssssssssssss . sagde det. smiley :-(
    Jeg har sidenhen fået afvide at når nået sider så godt fast, så lad det sidde i dækket?


  • #4   12. apr 2022 #3 at lade noget sidde er det dummeste man kan gøre, du kan risikere at lortet flyver ud mens du kører på motorvejen med hele familien…

  • #5   12. apr 2022 Det var ikke en sten, Men småt cylinder metal der havde boret sig helt fast.
    Har ikke stykket længere men OGSÅ mekanikeren sagde jeg skulle ha ladet det sidde... Han lavede en prop til dækket.

    Jeg siger det igen JEG SKULLE TRÆKKE TIL HÅRDT MED TANG!.



  • #6   12. apr 2022 Man kører hen til dækmanden med det siddende i, så kan han hurtigt fikse det., skal selfølgelig ikke sidde der til dækket er slidt ned.

Kommentér på:
Sten i dæk

Annonce