{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
11. jul 2020
Følger: 11 Emner: 4 Svar: 8

Sten i dæk {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt en sten i mit dæk i dag som desværre sad ret dybt.

Jeg har fjernet den, men den sad mellem 2 slidflader og var meget skarp. Jeg kan se at den har efterladt et hul på 3-4 mm dybde ind i dækket mellem slidfladerne.

Den holder fint tryk, men nu står jeg og skal køre helt til Sydeuropa om et par dage, og er jo lidt nervøs for om det holder.

Bør jeg få det tjekket og evt skiftet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sten i dæk
  • #1   4. jun 2023 Tænker det nok skal holde, og man køre vel ikk så langt uden rev hjul

  • #2   4. jun 2023 Ind på et dækcenter de kan sikket lappe det ellers giver de dig besked om det skal skiftes eller ej men tænker det kan lappes

  • #3   4. jun 2023 Jeg ville rulle afsted på det, men evt smide det på som bagdæk.
    Tjek at du har styr på reservedæk/nødhjul eller den ekstra pumpe med det der makværk man skal fylde i dækket.
    Med mindre du har underlige dæk størrelser, er det værste der kan ske at du får en halvdyr overnatning.
    Er dækket næsten nyt kan du nøjes med at skifte et, har det kørt over 1 år / ca 10.000 km ville jeg nok skifte det som et sæt (for/bag)


  • #4   5. jun 2023 Glem alt om den, hvis dækket holder trykket fint, er der ingen problemer.
    Hvis du ikke havde set den, var den sikkert faldet ud af sig selv.

    Sørg som der bliver sagt, at dit reservehjul er pumpet op, eller kit er op til date.

    God tur smiley


Kommentér på:
Sten i dæk

Annonce