{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Jeg skal bruge en kontraventil med 10x1,0 mm hanfittings og omløbermøtrik i begge ender ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg leder efter en kontraventil der skal være en vigtig del i et smøresystem på min VW Polo 6R med cpzc motor. Jeg vil have monteret en 12 V. tandhjulsoliepumpe, der skulle kunne suge olie fra en anboring på motorens bundkar. Pumpen skal dernæst trykke motorolie via en kontraventil med et tryk på ca. 5 bar til det hul på topstykket hvor olietryksindikatoren normalt sidder.
Dette hul er med 10x1,0 mm gevind, hvori der skal monteres et T-stykke. Dernæst monteres olietryksindikatoren på den ene gren.  På den anden gren skal min nye elektriske oliepumpe tilsluttes.   
Derved opnår jeg forhåbentlig ( håber jeg ), at kunne tryksætte olietryksindikatoren og knastakselkædestrammeren, således at kædestrammeren får mulighed for at stramme knastakselkæden allerede inden at motoren bliver startet.
Motoren skulle hermed kunne starte fra en tilstand hvor kædestrammeren har mistet sin hydrauliske strammefunktion uden at knastakselkæden støjer ?
Den nye oliepumpe skal elektrisk kobles således, at den starter samtidig med at der sættes tænding på, og den skal stoppe igen når olietryksindikatoren registrerer, at der er olietryk tilstede.
Jeg vil lave rørføringen i 4,75 mm kobberrør (Bremserør), og til det skal jeg bruge en kontraventil med hanfittings, der kan skrues sammen med omløbermøtrikker.


Altså: Jeg skal bruge en kontraventil med 10x1,0 mm hanfittings og omløbermøtrik i begge ender ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg skal bruge en kontraventil med 10x1,0 mm hanfittings og omløbermøtrik i begge ender ?
  • #1   11. maj 2022 Knastkæden larmer kun hvis den er slidt.
    Kædestrammeren er med fjeder funktion, og vil derfor trykke på kædestrammeren selv uden olietryk.
    Hvis oliepumpen ryger, vil oliepumpen starte og du vil ikke få indikatoren i instrumentet, du risikere derfor at smadre motoren.
    Alt garanti ryger hvis du laver anordningen som du har beskrevet.


  • #2   11. maj 2022 Hvis din bil er fra 2014 skulle der ikke være problemer med taktkæden

    https://fdm.dk/alt-om-biler/bilen-hverdagen/teknik/oversigt-over-bilmodeller-med-taktkaedeproblemer


  • #3   11. maj 2022 Hej Torpedo.
    Bilen er fra marts 2014 !
    Så fortæl mig venligst hvorfor støjen fra kæden kun er der i opstarten og indtil at der er olietryk.
    Det mener du ( Torpedo ) der ikke skulle være, eftersom at kædestrammeren har en fjeder.
    Jeg ville egentlig gerne vedhæfte en video med en optagelse af olietrykket, sammenholdt med at man kan høre støjen fra kæden.
    Men det kan man vist ikke gøre ?


  • #4   13. maj 2022 Der er en del hysteri omkring taktkæder på VW, fordi man har hørt så meget omkring taktkæderne blev lange, men efter 2012 er kvaliteten blevet markant bedre, og de strækker sig ikke mere, så din bil lyder sådan fra ny, kun hvis lyden er der i længere tid efter opstart, eller lampe lyser i instrumentet at man burde få den tjekket.
    Kort og godt, du har en bil der ikke fejler noget.


Kommentér på:
Jeg skal bruge en kontraventil med 10x1,0 mm hanfittings og omløbermøtrik i begge ender ?

Annonce