{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Skoda Octavia startproblemer {{forumTopicSubject}}

Bil:
Skoda Octavia 1,9 tdi årg. 2007.

Problemer:
Den starter for det meste, men nogle gange når jeg har kørt og fx holder stille 20 - 30 min. så vil den ikke starte så nemt. Hvis den starter, så kan jeg fx godt køre 15 min. og forlade bilen 1 times tid, hvor den starter som ingenting når jeg kommer tilbage til bilen.

Når jeg drejer nøglen, tørner den ikke starteren, men minder om en bil der er løbet tør for strøm. Der er stadig lys i instrumentbrættet når jeg forsøger at starte bilen, der sker bare ingenting. Nogle gange tørner den starteren meget sløvt uden bilen starter, hvorefter der ikke sker mere når jeg prøver at starte igen.

Den har en enkelt gang ikke ville starte overhovedet efter at have holdt i 20 min. Der blev den startet med startkabler. Herefter startede den uden problemer i nogle dage igen.

Jeg har haft en til at måle på batteriet imens bilen var slukket. Der viste den vist at der var strøm nok på batteriet (12,6 V). Når bilen var startet står den på over 14 V. Jeg fik at vide batteriet holder strøm og generatoren lader som den skal.

Mit spørgsmål er så om der er nogen herinde der har erfaring med det, og har nogle gode forslag til hvor problemet kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Octavia startproblemer
  • #1   15. jul 2022 Jeg ville mistænke batteriet, fordi gen. lader med 14 v. Altså er der ingen amp. til stede.. Hvor gammelt er batteriet egentligt..... Det er de mange og tunge startforsøg som slider batteriet ned. 12,6 v og måske 20 amp giver svigt især når det er koldt. 3-4 år og så har du ingen power... Det kan selvfølgelig også være starteren... Vi mangler information om km.......

  • #2   15. jul 2022 Mit meget kvalificerede bud er at starteren er blevet træt, så snurrer den ikke så hurtigt som den skal, der bliver så ikke lukket op for diesel og så starter den ikke.

    Min havde samme symptomer og ny starter kurerede det, og det tog 15-20 minutter at skifte den hjemme i Finns indkørsel. Skiftes nedefra. Starter kostede cirka 500,-


  • #3   15. jul 2022 Den har kørt 355.000 km så den har da kørt lidt.

    Hvis det er en starter der er slidt, laver den så periodiske fejl som beskrevet?

    Dvs. en ny starter og evt. et nyt batteri, så bør den starte ordentligt igen. Er der nogle måder, hvor man selv kan undersøge om det er starteren, når man ikke er den fødte gør det selv mand?


  • #4   15. jul 2022 Hvis den tørner motoren med mindre end 280 omdr, så lukker den ikke diesel ind.
    Bare ny starter, dit batteri lyder til at være ok.

    Min startede ALTID øjeblikkeligt hver morgen, men ikke når den blev varm, så nægtede den, så alle små stop foregik i tomgang

    Husk at tage polerne af batteriet inden du skruer på starteren.

    Stel fra batteri og til karrosse og over til motorblok skal også være i orden, god forbindelse er vigtigt, polerne skal også være spændt anstændigt på de rengjorte batteripoler, så der er max saft når nøglen drejes.


  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.901
    #5   15. jul 2022 Som Allan skriver, sikkert en ny starter der skal til, en diesel der ikke snurrer hurtigt nok på starteren, laver ikke kompression nok. Man kan lave en belastningsprøve på batteriet, det kan de hjælpe med på et hvilken som helst værksted, koster nok ikke mange basseører.

  • #6   16. jul 2022 Det er ikke kompressionen der halter, styringen lukker ikke op for diesel før 280 omdr/min er opnået.
    Når den er kold starter den altid, det er fordi der er en koldstartfunktion der hjælper med der.


  • #7   20. jul 2022 Tak for jeres input. Starteren er nu skiftet og bilen starter igen som den skal. smiley

Kommentér på:
Skoda Octavia startproblemer

Annonce