{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta 2014 - ok køb?
  • #1   28. aug 2022 1,0 ecoboost motoren skulle ha et problem med turboen.
    Det var sådan, der sidder et rør ved turboen som gennemtærre hver gang bilen har rundet 20,000-30,000 og det jo lidt dyrt. Jeg ved ikke om det er fixet.

    Jeg har været tæt på og købe en, men pga det der turbo. og det at jeg kun kunne prøve 100 hestes modellen blev jeg lidt træt af. Ellers kørte bilen godt ( syntes jeg ).


  • #2   28. aug 2022 Det er ret nemt at kontroller røret til turboen da den er synlig fra motorrummet.
    Har aldrig hørt at den skulle ruste for hver 20-30000km det må være en and, men ja det blev påpeget at der var et problem med tæring, man kan jo male røret.
    Jeg har haft en fra samme årgang og det er en dejlig bil i den klasse.
    Måske det er ved at være op over at tandremmen skal skiftes ? den er vist opgivet til 250Tkm eller 10 år så måske du lige skal forhør dig om prisen og evt. få den skiftet ved købet.
    Den 5 trins gearkasse er en smule underdimensioneret og er nok den svageste led ved bilen, Jeg vil anbefale du får skiftet gearkasse olie og evt. give den en behandling med RVS TEC https://www.weboil.dk/shop/3-rvs-technologyreg/10-t3-rvs-technologyreg-gearkasse-og-bagtoejs-behandling/?gclid=CjwKCAjwpKyYBhB7EiwAU2Hn2Xq5ILXHGuXNa-U1bmiHHxsyLubLTGXN1xdh4LUSQXSl_lieTfFNdRoCKocQAvD_BwE
    Da jeg købte den vi havde skiftede jeg gearolie og trods kun 60Tkm var det lige så sort som motorolie, min broder har også en fra 2017 samme motor og samme gearkasse og her skiftede vi gearolie ved 30Tkm og der var det allerede ved at være godt farvet så vil anbefale at skifte for hver 40-50tkm det ville jeg selv gøre hvis det var min.


  • #3   28. aug 2022 Tak for svar smiley Jeg vil følge dine råd #2

  • #4   29. aug 2022 Hvis det er den model, hvor tandremmen køre i olie,
    Skal man være helt sikker på alle service er overholdt.
    Og at der altid er anvendt den rigtige olie.

    Vi har repareret et par stykker, hvor det enten ikke har været overholdt service eller brugt forkert olie,
    Det få tandremmen til at smuldre, og de tråde og gummmi stykker sætter sig i olie sigen, i sugerør
    Op til
    Olie pumpen
    Den ene vi lavede knækkede tandremmen
    Hvor motor skulle skilles helt ad og renses og renoveres
    En af de andre, manglede der en del tænder, men der havde motor ikke taget skade, men skulle renses.

    Og det er en temlig dyr omgang
    For der går en del timer med repetition


Kommentér på:
Ford Fiesta 2014 - ok køb?

Annonce