{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Mathias  D
Mathias D
Tilmeldt:
22. sep 2022
Emner: 1 Svar: 2

Klik lyd efter overophedning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg ejer https://school-bus.dk/ og køre rundt i en amerikansk skolebus i det københavnske natteliv, hver fredag og lørdag, som partybus.

Jeg havde en utæt ekspektions beholder for nogle uger siden, som resulterede i at motoren overophedet.
Efter dette er moteren begyndt klikke når motoren køre. Jeg har fået af vide at det enten er et stempel eller en cylinder der ikke er helt rund mere.

Mit spørgsmål er om en cylinder kan slå sig eller om det kun er stemplet der kan ske noget med ved overophedning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klik lyd efter overophedning
  • #1   22. sep 2022 begge dele kan tage skade da metal giver sig under varme. om det er den ene del eller den anden kan man kun prøve sig frem. Ved der værksteder som kan stikke et kamera ned i cylinderen og se om stempel eller cylinder har taget skade. men for at være helt sikker så en kompression test fortæller hvilken cylinder den er gal med. ku jo være mere end en der har taget skade.

    super fedt med en partybus af den kaliber! husker engang jeg kørte rundt med en der hed jarl han havde os en partybus hvor vi kørte hver weekend i Kbh. smiley det vækker gode minder


  • Mathias  D
    Mathias D Tilmeldt:
    sep 2022

    Emner: 1 Svar: 2
    #2   22. sep 2022 Ja okay. Jeg håbede lige at cylinderen ikke kunne slå sig, men det giver super god mening.

    Kender du navnet på et af de firmaer med kameraet?

    Tak for dit svar


  • #3   22. sep 2022 Nej men i dit tilfælde vil jeg finde et værksted med speciale indenfor amerikaner biler. det hjælper ik at køre den til Skorstensgaard når de ik er vant til at pille ved den type motor. husker der var en der hed Claus garage i Rødovre. han havde speciale med amerikaner biler husker jeg.

  • #4   22. sep 2022 Flot reklame for eget firma smiley

  • #5   22. sep 2022 er det mig du hentyder til?

  • #6   22. sep 2022 Hahaha nu det anden gang jeg falder for en skjult reklame. man skal sku stop med at være så naiv ?? haha

  • #7   22. sep 2022 har de fået et større olie forbrug?? smiley Men ja en forring kan samt stemplering kan tag skade pga alt for høj varme. smiley renovering er nok eneste vej. smiley Men få undersøgt motor grundt først fx ved kompression test.



  • Mathias  D
    Mathias D Tilmeldt:
    sep 2022

    Emner: 1 Svar: 2
    #8   23. sep 2022 Hej Benjamin.
    Tak for dit svar.
    Jeg har ikke endnu mærket til et større olie forbrug, men det kan være det kommer når jeg har kørt lidt mere med den.


  • #9   23. sep 2022 Overdreven varme er en motors værste fjende, og manglende køling.

    Din motor kan have været så varm at et stempel er blevet klemt, fået nogen ridser og en stempelring er klemt fast.
    Hvis cylinderen er ridset kan det ses med endoskopet.

    Er det benzin eller diesel i sådan en bus?


Kommentér på:
Klik lyd efter overophedning

Annonce