{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Automatgear hakker og går ud... {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Har en BMW E92 330D fra 2009 med automatgear

Sidste år da det begyndte at blive koldt begyndte den at hakke og gå ud efter få kilometers kørsel. Fik skyllet gearkassen mm. dengang, hvor det sådan set "gik væk" (måske fordi det blev varmere udenfor igen?)

Nu i år, hvor det er begyndt at blive koldt igen er problemet startet igen..
Det sker når´man har kørt få kilometer (kommer ned i fart) starter den med at hakke, hvor der ikke rigtigt er noget "speederrespons", hvor den så flere gange har gået ud.

Når bilen bliver varm er der ingen problemer?

Håber der er nogen som har været ude for det samme eller prøvet noget lignende som måske ved hvad problemet er

Vh. Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automatgear hakker og går ud...
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #1   27. sep 2022 Det lyde som det er motor og ikke gearkassen det er galt med

    En bil med automatgear opføre sig underligt, når motor ikke køre orden.

    Du skal have en tester på og se hvad den kan fortæller om, hvordan motor køre
    Og ud fra det fejlsøge

    Alt andet er rent gætværk


  • #2   27. sep 2022 Tak for svar Dennis
    Der var tester på sidste gang det skete, hvor den ikke udmeldte noget omkring det
    Derfor søger jeg bare svar om der var nogen der havde prøvet noget lignende og måske vidste problemet smiley


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #3   27. sep 2022 Måske man skal køre en tur med tester tilsluttet
    Og se Div live data
    For og se om det kan hjælpe med og finde problemet.

    Nogen gange, kan det være svært
    Hvis bil/motor ikke gør det hvergang


  • #4   28. sep 2022 Det kan også være en ABS sensor, som jeg forstår det bruger gearkassen sensor målingen til at vurdere hastighed med. Højre bag hvis min hukommelse tjener mig ret.
    Ligeledes ved jeg at de lidt ældre bmw'er (e39) gik i failsafe hvis der var bøvl med signalet. Det betød at den lige nøjagtigt kunne slæbe sig afsted med omkring 30 km/t med super træg acceleration. Hvordan det vil føltes på en automatgearkasse ved jeg ikke.
    Så måske er din sensor ved at gå, finder i fejl i abs signal via live data, så køb fra BMW og ikke OEM, har hørt om alt for mange problemer med OEM sensorerne.


  • #5   3. okt 2022 Tak for svar Thomas
    Det kunne det meget vel være
    Må prøve at høre mekaniker igen


Kommentér på:
Automatgear hakker og går ud...

Annonce