{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Fiat, Vi forstår ikke hvad den Fejler! {{forumTopicSubject}}

Jeg har snart fået nok af min Fiat Grande Punto !

For en måned siden, begyndte ABS og Parkeringsbremselys kontrollamper lyse samtidigt på instrumentpanelet. De slukkede selv efter nogle minutter..... de kom frem hver 2. dag og slukkede hurtigt igen efter nogle minutter.


Men nu lyser ABS og Parkeringsbremselys kontrollamper konstant hele tiden.

2 Hobby mekanikere har prøvet aflæse fejlen med computer.

Den ene mekanikere påstod det var ABS boksen der var gal med. Han fik sat ny i, men fejlen er der stadigvæk!

Den anden mekaniker påstå, det er hjullejer der er galt med, men hvilken ved han ikke( det fortæller hans program ikke !!))


En mekanikers kodeaflæser viste følgende fejl, han vidste ikk hvad den betyd!

C115
- magentventil, fødespænding
- permanent



Hvad kan jeg gøre ?

Skal jeg virkelig til en Fiat Forhandler for aflæse fejlen....det koster kassen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat, Vi forstår ikke hvad den Fejler!
  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #1   1. okt 2022 Find en ordentlig mekaniker.

  • #2   1. okt 2022 Kunne tyde på dårlig forbindelse i stik eller ledning, ville prøve at kigge i diagram og se hvilken ledning der er fødeledning til ABS blokken og så måle spændingen eventuelt give den ekstern strøm fra batteri hvis den føder med 12 volt.

  • #3   1. okt 2022 Ok det ligner at fejlen i så faktisk var c1115 og så ligner det du kan få inspiration her:
    https://www.fiatforum.com/threads/abs-fault-wiring-issue-c1115-fault-code.461335/

    Generelt er det oftest abs sensor eller evt abs ring som dør, det er ret sjældent at abs blokken dør. Det sker men sjældent.
    Se evt om i kan få live data fra abs'en på den så vil i nok se enten ustabilt/markant lavere/intet signal fra en af sensorerne. Så er det bare at se om sensoren er smurt ind i ting, om dens ledning og stik er sunde, og evt skifte sensor. Jeg ved at BMW er hysteriske med sensor skal være original, OEM giver ofte fejl. Ved ikke om dette er tilfældet med Fiat.


  • #4   2. okt 2022 sikringsboks er meget normalt der går vand i. så mål evt om abs blok få den rette spænding.

  • #5   2. okt 2022 Start med at tjekke livedata på abs. Så kan du udelukke abs sensor og krans/magnet, hvis den tæller på alle 4 hjul.
    En udluftning på blokken med tester, vil fortælle om alle 4 solonoid virker.


  • #6   2. okt 2022 min erfaring fra da jeg arbejdede ved fiat sikringboks på grand punto da der går vand I. smiley jeg har nemlig et den fejl før

  • #7   3. okt 2022 Har vi nogen her, der kan klare den opgave ?
    Jeg bor I København..

    Min mekaniker har sagt, der skal måles hist og pist for finde fejlen. Han har ikke styr på den del..
    Men Hans tester viste, at Sensor fejler intet.
    Fejlen var.

    C115, magnentventil, fødespænding..

    Har pt. Ikke råd til dyre mekaniker desværre, er økonomisk presset.


  • #8   3. okt 2022 desværre jeg kommer fra Horsens

Kommentér på:
Fiat, Vi forstår ikke hvad den Fejler!

Annonce